/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Cambridge Music Server.
Fra : hms
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 16-12-07 17:56

Hej. Har lige købt en Cambridge Music Server. Der er ifølge manualen mulighed for at koble den op trådløst.

(Jeg har ikke meget forstand på netværk)

Man skal bare bruge en Ethernet bro-enhed. !!!! Og nu er det så jeg spørger : Hvad er det lige, og stiller det krav til evt. Routeren og andet.

Og hvilken Ethernet bro-enhed skal man købe , og hvad koster sådan udstyr ca. ?

Håber på der er brugere her i gruppen der har erfaringer med dette, så jeg kan få det strikket fornuftigt sammen.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 18:16
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 16-12-07 18:17

Du skal naturligvis vælge en router, evt med AP, så den kan køre trådløst, hvis det er det du har til hensigt.
Spørgsmålet er så om den skal køre statisk eller dynamisk? - Det må fremgå af dens manual.
Skal der være adgang kun lokalt eller via nettet?

Kommentar
Fra : hms

Dato : 16-12-07 18:43

Hej igen.

Ved ikke om det hedder statisk eller dynamisk, men vil gerne have iradio ind også. Så jeg skal vel have forbindelse til min Router, og ikke direkte til PC'en

I må rette mig hvis det ikke er korrekt !

Kommentar
Fra : hms

Dato : 16-12-07 18:51

Her er hvad der står i manualen (640H er maskinen)

Netværkstype D: "Trådløst" netværk
640H understøtter trådløst netværk via dens Ethernet-port. Hvis du vil
gøre 640H trådløs, skal du købe en "trådløs Ethernet-broenhed" (en
enhed, der konverterer en Ethernet ledningsført forbindelse til en
trådløs forbindelse) fra en pålidelig IT-forhandler. 640H sluttes til
broenheden via et Ethernet Cat5e-kabel.
Selv om disse enheder fungerer trådløst, opfattes de af 640H som en
normal Ethernet-forbindelse, og derfor konfigureres 640H på samme
måde som de ledningsførte netværk, der er beskrevet oven for. 640H er
kompatibel med de trådløse standarder 802.11b og 802.11g.
Bemærk: Den trådløse Ethernet-broenhed, som du købte, skal
konfigureres i overensstemmelse med din netværkskonfiguration og
instruktionerne, der fulgte med broenheden. Før du slutter broenheden
til 640H, er det altid bedst at kontrollere, at broenheden er konfigureret
korrekt i forhold til dit netværk i overensstemmelse med
instruktionerne.

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 24-12-07 13:46

Tak for svaret severino.