/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hegemoni
Fra : TheOsirisDK
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 16-12-07 14:20

Jeg har altid troet at Hegemoniteorien beskrev hvordan enhver supermagt vil gå under.

Desværre har jeg ikke kunne finde noget billag for dette hvilket irreterer mig da jeg skulle bruge det til min 2.g opgave.

Er det mig der er helt galt på den? Findes sådan en teori overhoved?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-12-07 14:40
Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 16-12-07 15:03

ja der står det jeg fandt ud af på Wiki. At Hegemoni er form for styre. Eller betegnelsen for en type styre.

Men åbenbart intet med uundgåelig fald for nationen?

Annuller spørgsmålet
Fra : TheOsirisDK

Dato : 16-12-07 19:00

Jeg fandt selv svaret efter nogen søgen.

http://da.wikipedia.org/wiki/Hegemoni-teorien

Jeg havde altså ret