/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Udskrive filliste
Fra : okjk
Vist : 3069 gange
100 point
Dato : 16-12-07 08:34

Hej - nogen der ved hvordan man udskriver en liste over samtlige dokumenter i en bestemt mappe - altså ikke selve filerne, men udelukkende filnavnene - det drejer sig om flere hundrede - har forsøgt med screen capture, men det bliver ikke godt. Nogen bud.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 08:40

Ja...

START
KØR
skriv COMMAND
gå i det bibliotek du vil udskrive
Print det ud...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 08:43

Citat
Print det ud

skriv print dir

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 16-12-07 08:52

Tak for svaret refi - jeg er helt på bar bund i DOS - kommer ind til en næsten sort skærm - men er ikke i det rette bibliotek - hvad gør jeg eller der en anden vej ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 08:59

tilbage til C:\

du skriver (cd..) uden klammer og taster enter....

Så kommer du 1 bibliotek baglæns.... (husk 2 prikker)

Dette gør du flere gange omm nødvændigt til du er tilbage i C

Fra C skriver du så

Bibliotekets navn (hele stien eller 1 af gangen).

F.eks: spil dir bliver til C:\spil (og så hvad det indeholder....

Men de 2 ting du generelt skal bruge er :

cd..
biblioteksnavn dir

Når du er færdig - eller vil ud af det lukker du blot på krydset eller skriver exit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 09:07

det eneste du ikke må skrive er "delete"

Så går det galt....

Men find en bog eller kig på nettet - så finder du alle kommandoerne....

Det er lidt svært at forklare hvis du er helt blank i DOS....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 16-12-07 09:10
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 11:04

Karen's Directory Print

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=147

Rulle lidt ned på siden så finder du den ;)

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 16-12-07 11:14

Hvis du har MS Access, kan du på nedenstående side hente en database der kan gøre det.
Eksemplet hedder:
Indlæs filnavne i tabel

http://www.makeiteasy.dk/eksempler/Downloads.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-07 12:26

Spørgsmålet er i kategorien MS office, men se nu bort fra MS og læs diskens tip: http://www.kandu.dk/Tip16428.aspx Printfolder er gratis og det virker, i indstillinger bestemmer du, hvor mange oplysninger om mappe indholdet der skal med, kun filnavnet eller dato og størrelse med mere

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 16-12-07 19:51

Tak for svaret refi.
Jeg har nu fået løst problemet.
Også tak til jer andre for bidrag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 19:53

Selv tak....