/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
140.000 kr i kassekredit?
Fra : kartoffel88
Vist : 981 gange
65 point
Dato : 15-12-07 23:11

Hejsa !

Jeg er led og ked af at have klatgæld her og der.

Mon der er en jordisk chance for at man kunne få en kassekredit på 140.000 kr. i en bank?
Eller er det for naivt at tro?

Jeg har intet af værdi, så jeg kan ikke stille sikkerhed.
på den anden side har jeg aldrig været i RKI og har da også betalt i over 6 år på et lån til min bank. Så de burde da kunne regne ud at jeg betaler tilbage.

Skylder penge til 8-9 lånefirmaer. Jeg kan godt regne ud at jeg kommer til at betale på dem så længe jeg lever.

Er der nogen der har et godt råd til hvad jeg kan skrive i en mail til banken?
(Altså små guldkorn der er værd at have med).

Jeg har lige fået et rigtig godt job hvor jeg tjener kanon godt. Har allerede de seneste 3 lønsedler klar.

Jeg er dog nødt til at maile banken, da jeg ikke kan møde op personligt da jeg arbejder hele tiden.
Men jeg kunne jo skrive i mailen at jeg gerne møder op personligt hvis det er nødvendigt.

Kommer flere point på efter midnat.

Tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-07 23:25

Næææ desværre har jeg ingen guldkorn, men det er da rigtigt godt at du kan fremvise flotte lønsedler. I det hele taget siger du jo lige præcis det en bank gerne vil hører, nemlig at du gerne vil samle din gæld et sted, aldrig har været i RKI, og at du har afdraget lån (forhåbentlig til tiden?) i seks år

Bortset fra det, er det billigere at optage et lån, frem for en kassekredit

Prøv at gå ind på din banks hjemmeside, jeg vil tro du kan se rentesatserne der??

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 75 point
Dato : 15-12-07 23:42

Det eneste der ikke lyder godt i bankens øre er at du har gæld, som du selv kan regne ud du aldrig kommer ud af.
Det er også en pestillens for resten af dit liv med evig gæld, og arbejde som betyder at du ikke har frihed nok til at møde i banken , er også ødelæggende i længden. Især for familieliv, eller mulighed for nogen sinde at få et.

Prøv at vende det til at du gerne vil have gælden transformeret til et sted hvor du har mulighed for at komme ud af den fordi det er biligere.

Dder er også en anden måde lidt afhængig af hvor du har dine andre lån.
Tag fat i långiver og sig til ham, at ligegyldigt, hvad der sker, får han aldrig alle penge. Så tilbyder du ham at afvikle lånet mod en dekort, på grund af den horrible rente han allerede har beregnet sig. Han vil så sige at renten er på grund af manglende sikkerhed og stor risiko. Derefter forklarer du ham at med din foreslåede ordning vil han ikke have risiko mere.
Tilbyd at han får halvdelen af hvad d skylder, eller intet mere overhovedet. Det er forsøget værd, selv om i ender på en aftale om mere end halvdelen.

Hvis han tror han er sikret med pant i en gammel bil, så tru med at han bare kan få bilen, så skylder du ikke mere i følge lovgivningen, og bilen kan nemt være mindre værd end restgælden. Så det er en trussel, som hjælper. Han ved det godt selv om han selvfølgelig vil prøve at sige noget andet.
.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 15-12-07 23:45

"Prøv at vende det til at du gerne vil have gælden transformeret til et sted hvor du har mulighed for at komme ud af den fordi det er biligere."

Perfekt. Det var en rigtig god ide.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-12-07 00:01

Tak for hjælpen begge to.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 16-12-07 00:25

Kontakt din bank, som kunde i en bank, har du har en rådgiver, der er tilknyttet dig, selv om du måske ikke lige ved det, og han har sin egen mailadresse, så i kan mail sammen uden at du skal i banken.
Forklar han at du ønsker al din klatgæld samlet i et lån i banken, oplys din løn, din samlede gæld og hvad du kan afdrage pr. måned, så får du et tilbud.

På nogle lønkonto er der tilknuttet en lille kassekredit, der er billigere end de HER & NU udlånsfirmaer, få dig sådan en og og hold dig langt væk fra de dyre udlånshejer, det er alt for dyrt.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-12-07 18:04

Som + kunde i Nordea giver de 70.000,- kr som kassekredit uden videre.
Er der 2 personer bliver det til 140.000,- kr som kassekredit til en "OK" rente.

Det er en kassekredit de giver uden at du stiller nogen form for garanti, der er selvfølgelig nogle krav til at blive fordels+ kunde hos Nordea, som du kan se på deres hjemmeside

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 16-12-07 21:00

Hej Thulin og Hedju. jeg har lige kontaktet Nordea om at blive fordelskunde