/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Database til vin.
Fra : ehkejser
Vist : 5707 gange
300 point
Dato : 15-12-07 21:38

Er der nogle der kender en database eller kartotek tik min vin.

Noget som min CD Samling med billede og sådan

Hilsen EH Kejser

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-07 21:50

Brug den samme.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 15-12-07 22:29

Har ikke programmet mere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-07 22:30

Steen har måske noget du kan bruge
http://www.stoneware.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-07 22:32

Prøv engang at kikke på dette link..

http://www.stoneware.dk/

vi bruger det til at holde øje med vores dvd'ere, hvem låner osv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-07 22:33

He he Teil, to sjæle osv

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 15-12-07 23:42

Det har ikke meget med vin at gøre, kan man redigere i progammet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-07 23:50

Ja, det kan man godt

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 16-12-07 00:21

Er det kun for nørder, er hjælp at hente nogle steder,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 09:20

Ellers må du på "købemarked"

http://www.primasoft.com/deluxeprg/wiodx.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 09:21

PS...

Har du works kan du lave den flotteste database - lige efter dit hoved....

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 16-12-07 10:04

Jeg har works, jeg prøver

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-07 14:16

I stedet for at lave din egen vin data base, som du jo hele tiden skal opdatere...

Den mest kendte vin rådgiver, også i Danmark, er vel Hugh Johnson,
med denne vin rådgivnings database:

http://www.wine-searcher.com/links.lml

Den er jo meget fleksibel at bruge, Svend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-07 15:10

Der er også denne, jeg vil lige pointerer, at jeg ikke kender programmet

http://www.supershareware.com/software/wine-database.html

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 16-12-07 15:43

Hej Allesammen, jeg har fundet svaret på mit spørgsmå

http://www.kandu.dk/unet637262.aspx

http://hjem.get2net.dk/lydolph/

Vinkartotek 2000 ver. 4.4 på dansk, og det er freware.

Hvad skal jeg nu gøre, hvem skal have min point.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 16-12-07 15:48

Det ved KUN du....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-07 15:56

Det var da godt du selv kunne finde det, når vi andre nu ikke liiiige kunne

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 16-12-07 15:57

Tak til alle der har hjulpet mig

Men det skal jo slutte

God Jul allesammen,

Hilsen EH Kejser.

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-07 15:58

Også en god jul til dig, og må du få noget godt rødvin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 15:59

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 16-12-07 16:55

Det viser sig at Vinkartotek 2000 ver. 4.4
er et møg program, kan kun skriven en post ind.
Har kikket på Works og fundet en skabelon, der kan redigere.

Det er nisser der driller...

Hilser EH Kejser.

Kommentar
Fra : polysl

Dato : 03-01-08 21:37

Du kan prøve at kigge på det her:

http://www.sl-software.dk

beskrivelse

Vinlageret er et database program, til lagring af data om de vine man har liggende. I programmet kan man indtaste oplysninger om: slot, navn, distrikt, klassifikation, land, vintype, årgang, antal, drikkeår, sidste drikkeår, købspris, aktuel pris, købsdato, købt hos.Visning af total pris og total antal flasker, og total aktuel pris. Indholdet i KOMMENTAR kan overføres direkte til Outlook. Der er en RAPPORT for de indtastede vine, som kan udskrives. Øverst i RAPPORT er der vist total antal flasker og total pris. I OVERSIGT kan man bruge filter til at søge efter vine. Ved filtrering kan resultatet vises i rapport, F. eks hvis der er søgt efter vine fra Bordeaux vil alle vine fra Bordeaux blive vist i Rapport. Der er mulighed for at indsætte grafik for den aktuelle vin. Programmet kan gemme oplysninger om vine man ikke har mere, og ønsker at gemme informationer omkring vinen. I programmet er der 2 muligheder for backup: På C drevet, eller Outlook som vedhæftet filer. Man kan pakke sin database som zip fil.

Registrering

I prøveperioden (åbnes 100 gange) har man det fulde udbytte af programmets muligheder, men efter prøveperioden er udløbet , er det ikke muligt at starte programmet. Som Registreret bruger af programmet er fremtidige opdateringer gratis. (Gælder ikke for special designet databaseløsninger).

Pris: 175,-