/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
svchost.exe NETVÆRKSTJENESTE går amok..
Fra : Kinajumjum
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 12-02-03 23:56

Jeg har et stykke tid haft problemer, første gang jeg bruger InternetExplorer efter genstart. I stedet for at startsiden kommer frem, forbliver skærmen hvid i ca 15-20 sekunder,og man kan høre at processoren arbejder på højtryk (blæseren larmer mere). Herefter fremkommer startsiden.

Jeg har selv fået isoleret problemet til processen "svchost.exe NETVÆRKSTJENESTE", som i taksmanager viser "cpu-forbrug = 100%" i de 20 sekunder.
Herefter virker alt fint.

Jeg har yderligere (ved at køre CMD: "takslist /svc") fundet ud af, at det er tjenesten "924 dnscache" der forårsager problemet.

Hvad laver denne tjeneste, og hvordan får jeg den mon fjernet/rettet problemet?

Jeg kører ingen viruscheck, men bl.a. Zonealarm pro; problemet er der dog stadig, selvom jeg deaktiverer dette program.

Vh. Kina

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 00:29

prøv at fjerne de programmer der kører når computeren stater,derefter kan du fjerne alle de tjernester der køer genstarte .
Programmet der gør det er:
Start.KØR:SKRIV HER - MSCONFIG
PS VIRKER IKKE I WIN2000

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-03 17:45

Måske kan det her link hjælpe lidt med problemet http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm#S
Der er osse et link til microsofts knowledge base. DNS står nok for en dynamisk name server hvad det så ellers er en?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 17:58

umiddelbart ville jeg vælge en systemgennelse,hvis det er et program fra indternettet der laver revance.
strt-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
den kan bagefter fortrydes hvis det ikke hjælper.

Kommentar
Fra : kirkeby

Dato : 19-05-03 15:31

Der findes et lille program der hedder Netpeeker det kan hentes her http://www.net-peeker.com
det holder øje med bla svchost.exe, man kan få oplyst adr. på de servere som svchost benytter, oven i købet så får man en effektiv Popup Killer som er indbygget i programmet

Kommentar
Fra : enrico4

Dato : 14-08-03 22:15

Har i win 2000 det problem, at der popper et vindue op med fejlvisning svchost.exe systemet lukker ned.
ca 4 min efter opstart............... Hvad kan jeg gøre for at få den fejl fjernet ??? Hjælp...............