/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musikprogram der kan sortere s
Fra : spimmer
Vist : 560 gange
200 point
Dato : 15-12-07 20:28

Hej.
Jeg leder efter et musikprogram, der kan "pille" sangerens del fra.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-12-07 20:59

mp3DirectCut

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-12-07 21:00

Øø nej mp3DirectCut kan kun klippe i MP3, sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 21:14

Hvis du ikke har originalerne på "flere spor" kan du ikke.....

Du kan få/købe programmer der kan fjerne visse frekvenser men det bliver ALDRIG optimalt...

Så er det dine EGNE karaoke du vil lave så - Forget it....

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 16-12-07 00:08

En optagelse er foretaget på mange spor, som derefter er "lagt sammen" på den endelige udgivelse (cd f.eks.) til 2 kanals stereo. Derefter kan det ikke skilles ad igen. Med mindre da, at sangen ligger på den ene kanal og musikken på den anden. Og sådan er det vist aldrig.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-07 01:03

Jo, da selvom det er i stereo, kan der blive et hæderligt resultat.
Der findes programmer der fjerner toneområdet hvor sangerens stemmeleje ligger.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-12-07 07:50

Det kan ikke lade sig gøre.

haawaii7

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 16-12-07 10:12

Det er muligt, at man kan fjerne et afgrænset toneområde - f.eks. det, hvor sangstemmen ligger. Men samtidig må der da gå andet tabt. Der er jo musikinstrumenter, som spiller i samme frekvensområde som sangstemmen. Det, der bli'r til rest, må blive mærkeligt og mangelfuldt. Man fjerner jo en del af mellemtoneområdet.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 16-12-07 13:01
Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 16-12-07 13:12

Tak for svaret pallebhansen.
spimmer.