/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom drev .eller hvad.....
Fra : hjerterum
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 15-12-07 18:29

Jeg har i flere år taget sikkerhedskopier af mine foto på cder det har virket fint til nu hvor digitale foto fylder rigtigt meget så nu er jeg begyndt at bruge DVD skiver ( Verbatim -R ) så nu kan der være rigtigt meget på en skive men nu har jeg virkelig fået problemer med at lukke de skiver op den står og knokler og i mange tilfælde brander den helt fast og jeg må opgive nu tænker du han sidder nok med et gammel pc ... og nej det gør jeg ikke den er helt ny og jeg er ikke pc nørd men den er rimelig stærk jeg har også prøvet på min datters pc samme problem og på min gamle pc samme problem jeg har på den nye pc vista og når jeg sætter en dvd skive i går der ikke lang tid før den er klar til at blive åbnet og når jeg så åbner min dvd skive kommer de mapper frem jeg har på skiven og nu begynder der en grøn bjælke at bevæge sig fra venstre mod højre øverst på skærmen som om den er ved at gøre klar til at jeg kan åbne de mapper der er jeg kan i hvertfald ikke gøre noget før den grønne bjælker er færdig med at løbe hen over skærmen og det tager tid ja nogen gange bliver det ikke til mere en det.... hvad sker der HJÆLPPPPPPPPPPP

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-07 18:46

Og du brænder med lav hastighed ?
Jeg foretrækker at lægge mine billeder på cd skiver.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 15-12-07 18:53

Jeg brænder med den hastig hed den selv finder jeg mener det er 16X det er i hvertfald det der står på skiven.... jeg sidder lige nu og prøver at åbne en skive den viser fint de mapper der er på skiven men den vil ikke lukke dem op det er godt nok noget skidt for jeg har mange foto på dvd og der må da findes en løsning på at åbne de skiver når den nu viser at de er der..... du skriver at du fortrækker cd hvorfor...... der kan jo ikke ligge så mange foto.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 18:59

Problemet er måske at dine DVDer indeholder ALT for mange filer.

Hvor mange er der..... ?????

Du går måske "tør" for hukommelse (alt efter hvad der ellers er åbent...)

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 15-12-07 19:09

på den skive jeg kæmper med lige nu er der 1047 foto fordelt på 5 mapper det er 4,29 GB .... hvad er det for en hukommelse jeg går tør for og er det noget jeg kan gøre noget ved

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-07 19:11

Citat
der kan jo ikke ligge så mange foto.

Det er rigeligt for mig. - 5- 8.000 billeder på en cd er nok
hvis den p.g.a. alder/slitage eller andet ikke kan bruges mere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-07 19:12

Dit sidefilforbrug

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 19:12

Hvor meget hukommelse har komputeren da..... ????

1000 filer burde IKKE være et problem......

Prøv at LUKKE alle andre programmer og kør så DVDen igen.....

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 15-12-07 19:22

det er en helt ny HP Pavvilion a6233 med 3 GB DDR2-SDRAM intel core 2 Quad prosessor q6600

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-07 19:25

Hvilken temp er der på cpu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 19:25

DET burde IKKE give problemer.....

Dine DVDer må være beskadiget...... (fedtede fingre måske)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-07 19:25

Kører blæseren hele tiden.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 15-12-07 19:36

Hvad mener du med tem på cpu...

Nej blæseren køre ikke hele tiden det er som om den ikke kan rumme det....... og nu tror i det er løgn jeg har lige været inde på min datters værelse hun har en ældre hp med 1024 ram og der virker den lige pludselig alle de mapper jeg ikke kan åbne på min monster pc kan jeg åbne på hendes... hvad er det der lige sker.....

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 15-12-07 19:40

når jeg går ind i Windows job liste kan jeg se helt nederst står der Prosessor 76 cpu-brug 2% fysisk hukommelse 39% det er uden at jeg har gang i noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 19:48

Måske er dit drev allerede blevet snavset (en nullurmand el.lign)

Men vi kan jo så konstatere at DVDerne IKKE fejler noget......

Så det må være dit drev....

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 15-12-07 20:02

Det lyder bare ikke okay....... selvfølgelig kan der komme skidt i men den er ikke mange uger gammel... og det der er meget mystisk den gamle pc jeg havde før denne her sidder der to drev i og der er nøjagtigt de samme problemer ..... så tro mig det må være noget andet også....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-07 20:10

Ja - så lyder det som fejl40....

Jeg ser umiddelbart ikke andre muligheder hvis det "kun" virker på nogle......

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 15-12-07 22:20

Tak for svaret refi.