/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Større cylinder til sonic
Fra : simonsterndorff
Vist : 487 gange
20 point
Dato : 12-02-03 23:53

Hej.

jeg har en aprilia sonic der har kørt cirka 6000 km. Jeg har pillet skiverne som det eneste, men en kammerat som har købt et polini sport 47 cylinder som jeg kan købe af ham. Det har kørt cirka 700 km. Man kan se det på dette link. http://www.x-style.dk/fz/vis-vare.asp?hovedvaregruppe=Cylindere&undervaregruppe=Polini%20Sport%2070cc

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle der har en prøvet dette cylinder. Og ved om knallerten kan holde i længden til at køre med det, når man kun skifter cylinderet og ikke karburatoren og krumtappen. Det kunne også være lækkert hvis der var en der ved hvilken effekt der vil ske ved foreksempel optræk og topfarten. Plus hvilke bivirkninger den vil give.

Hilsen Simon

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 20 point
Dato : 13-02-03 05:44

Hvor meget skal du give for det? Men well. Jeg vil stadig råde dig til også at skifte topstykket. Effekten vil være der. Som alt andet betyder støere motor kraft også støere forbrug.. For nogle maskiner. Til syneladen er der en forheksning på nogle scootere som gør at de ikke stiger væsenligt i benzinforbrug, så du kan jo være heldig :) Og hvis du først begynder at skifte motorstørelse, så tag dog at få resten med, det koster sgu ikke så meget ekstra og giver så meget mere i wear and tear. Altså din scooter vil bedre kunne klare det. Så få skiftet kobling og vario også og du vil få et lækkert resultat. Du kan se priser inde på http://www.protuna.dk/products.asp?c=3473504&n=19081231#xy Held og lykke :D

Godkendelse af svar
Fra : simonsterndorff

Dato : 13-02-03 14:36

jeg skal give 200 kr. for cylinderen. Mit problem ligger i at jeg er blevet stoppet engang, så det vi lidt surt og invistere helt hvis den vil kunne køre godt og ken holde til det ved at stifte cylinder. Det er nemlig et meget vigtigt transport middel for mig.

Kommentar
Fra : simonsterndorff

Dato : 14-02-03 18:23

hvor store skal koblingfjederens tryk være på. Og variomatikken være megat skal jeg ofre på den.

Kommentar
Fra : simonsterndorff

Dato : 14-02-03 18:34

tror i min krumtap kan holde til det.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 17-03-03 12:48

selvfølgelig vil der være mere slitage på din krumtap, nu hvor den skal op og køre flere omdrejninger. Men med hendsyn til koblingsfjedren, så kommer det meget an på hvor meget du vejer og hvad du ønsker. Skal den være hurtig i optræk eller hurtiger på toppen? Desuden skal der jo også et stemple med, når du køber større culinder skal du lige huske på. Og et rullesæt, så du kan afpasse varion ;D