/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
endelig skal de have internet
Fra : masha
Vist : 2208 gange
100 point
Dato : 15-12-07 08:36

mine forældre skal endelig have pc+internetforbindelse
huset er fra 1970'erne og der er et tlf stik i væggen.

de skal bare surfe en gang imellem og ikke hente noget ned fra nettet af betydning, men måske
se lidt af det "live tv" der findes.

hvad er bedst og billigst - og er de bundet af TDC da det er derigennem de har deres fasttelefon

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 15-12-07 08:46

Citat
de skal bare surfe en gang imellem og ikke hente noget ned fra nettet af betydning, men måske
se lidt af det "live tv" der findes.

Det er jo lidt selvmodsigende, men ok.

De skal IKKE have forbrugsafregenet adsl. Med live tv bliver der hentet mange MB.

Hvor i landet er det? Der findes en del "lokale" udbydere.

Vi bruger telefon stikket her i Rødovre, og kan få 20MB, om dine forældre også kan det afhænger af det selskab du vælger, da det ikke er dem alle som er på alle centraler.

Kommentar
Fra : masha

Dato : 15-12-07 08:50

ved at se "live tv" "henter" man ikke ned det er vel stream tv
og jeg mener da at der er forskel på at "se live tv" og "hente noget ned"

vi bor i jylland midt og TDC har allerede henvendt sig og fortalt at vi bor et fint sted
mht. at få installeret internet, men jeg tror at der findes noget der er billigere end TDC

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-07 09:02

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/index.aspx#H1-txt-2
Dertil kommer fastnet:
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand_og_telefoni/index.aspx#H2-txt-1

Hvis man ser streaming og børn/børnebørn sender feriebilleder løber forbruget hurtigt op.

Jeg ville fravælge "Solo", der er simpelthen ikke nogen hjælp at hente medmindre man råber og skriger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-07 09:04

Citat
og er de bundet af TDC da det er derigennem de har deres fasttelefon

Nej det er frit valg på hylderne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 09:27

Citat
og jeg mener da at der er forskel på at "se live tv" og "hente noget ned"r

Næh - trafikken er den samme.....

Den "buffer" det bare og sletter det igen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 09:30

Men for at gøre en laaaaang historie kort....

Det er "næsten" underordnet hvilken udbyder I vælger.....

Det er et spørgsmål om hastighed og hvad I ellers har i det pågældende selskab - i sidste ende er prisen det samme....

Fuldstændig som på mobiler

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-12-07 09:34

Har dine forældre heller ikke kabel tv? For så er der også web muligheder med TDC eller stofa.

Jeg tror 2mbit kan klare det meste. Håber ikke dine forældre falder i det hul >>jamen vi kan sagtens nøjes med<< Så bliver der i hvert fald ikke video under nogen form fra www.

MVH.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-07 09:57

Ja, med en 512-forbindelse går streaming ihvertfald "i hak".

Kommentar
Fra : masha

Dato : 15-12-07 10:19

nej mine forældre er gammeldavs de har ingen kabeltv
og er ej heller med på nogen antenneforening da de bor lige udenfor byen

2 mb download vil jeg også mene er ok
TDC har tilbud på sådan en
er det så værd at vælge måske

http://www.bredbaandsguiden.dk/bredband.php?keyword=internet%20billig&gclid=CLma4-36qZACFROHMAod8Cc_Xw

er et link til sammenligning af udbyder men der er ikke ret mange på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 10:30

Ja det er værd at vælge....

Årsag...

Ingen problemer med at blande andre ind i det....
Ved fejl er det SAMME selskab der står for begge dele
Stabil forbindelse...

Du kan sikkert finde noget billigere, men så er der enten andre begrænsninger eller andre problemer....

I sidste ende betaler du det samme....

(ellers fandtes der jo kun 1 selskab)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-07 10:35

Typisk TDC-sammenligning (jeg bruger selv TDC)

Pakkeløsninger af den type er uigennemskuelige, Dine forældre skal kun have en forbindelse og en mailadresse.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-12-07 10:36

Jeg mener at stofa eller tdc engang havde en oversigt over hvilke forbindelser og hastigheder som de anbefalede til hvad brug.

Jeg var kort inde og kigge efter det til dig men kunne ikke lige finde det, prøv evt. selv at lede efter lignende.

Jeg er tror på at 2 mbit kan det meste, men om man kan gå længere ned til videobrug ved jeg ikke noget om.

Hvis du drømmer om at lokke dem med til videotelefoni f.eks. via. MSN, eller Skype, så tror jeg heller ikke du må komme langt under 2mbit.

MVH.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 10:40

Citat
mine forældre skal endelig have pc+internetforbindelse

DERFOR er det et godt valg......

Ellers kan du bruge dine weekender mange uger fremover på at rette alt det der ikke virker

Accepteret svar
Fra : freddiemercury

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-07 15:32

har prøvet lidt af hvert, men kan kun afbefale TDC

http://privat.tdc.dk/internet/
2 mb i dl / 512 kb i lp på være det der skal til
der er tilbud på det pt.

held og lykke
du kan også checke hastigheden på deres hjemmeside

Godkendelse af svar
Fra : masha

Dato : 15-12-07 15:33

Tak for svaret freddiemercury.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 16-12-07 21:29

Lige en lille bemærkning vedr. om de er bundet af deres fastnet telefon.

Man er ikke bundet af ens fastnettelefon for at få adsl. Faktisk er det muligt at få adsl uden at have en fastnettelefon. Man skal dog betale for en bærelinie. Jeg mener at TDC tager 40 kr/md.

Held og lykke med projektet.

/Meiland