/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mine næste nye bremser hylder
Fra : larsen7Rap
Vist : 876 gange
100 point
Dato : 14-12-07 20:15

hej jeg er den glade ejer af en nissan patrol 3,3 ( dejlig bil) ,men jeg har et problem mine bremse hylder helt vildt når jeg bruger dem . ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle gode råd til det , så jeg ikke skal høre på det lam

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 14-12-07 20:34

Er bremseskiverne også nye? ellers vil et nyt sæt fjerne lyden, bremseskiver og klodser skal altid
skiftes samtidigt. Mvh.K.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-07 20:38

hylder? - du mener vel hyler!?
Lidt olie får dem til at glide langt bedre!
En sådan benzinsluger bør blive hjemme, så kan vi udsætte klimaforandringerne lidt!

Nye bakker på nye hjul, vil ofte have denne tildens. Men de bliver slidt tipå et eller andet tidspunkt.
Er det foran eller bagpå, og er det skive eller tromler?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-12-07 20:59

Det handler om at bruge de originale klodser og ikke file så meget idem ved montagen at de kan vibrere.
Har man husket at montere originale dæmpe plader mellem koldser og stemplerne.

Ellers findes der forskellige dæmpemidler . Et af dem er en hærdende pasta, som lægges på bagsiden af klodserne.

Accepteret svar
Fra : stevanovski

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-07 21:00

det noget fis at lukke ud at skiver og klodser skal udskiftet sammentidligt, hvis skiverne skal udskiftes tager man klodser med, ellers ikke hvis de ikke fejler noget, hyleriet forsvinder ik bare af sig selv, så skulle det være 1 ud af 100, skild dem ad igen og slib lidt på klodsernes flade med smergellæred, og sørg for at rustkanterne er taget på skiverne, og at de er pinligt rene for fedt osv. så lover jeg dig for de ik siger en lyd hvis det bliver gjort ordentligt, pånær hvis klodserne er købt hos T helvede.

mvh
N.S. Autoservice

Godkendelse af svar
Fra : larsen7Rap

Dato : 14-12-07 21:24

Tak for svaret stevanovski. ps det er orginale nissandele , d
et hele

Kommentar
Fra : larsen7Rap

Dato : 14-12-07 21:29

nej severino det er en dejlig bil og den køre på diesel , hr bremse ekspert . ikke olie på bremserne det hænger ikke sammen min ven