/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kører en ny XP ind over den gammel?
Fra : Rodrigo
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 12-02-03 22:36

Kan man godt kører en ny XP ind over den gammel, uden at slet ens data, som man kunne med win98 ??? og hvordan gør man bedst det hvis JA. Jeg kan nemlige ikke få XP i gang pluselige...

ingen ting hjælper som at prøve køre fejl tilstand osv.. der kommer en blå skræm efter det normale start vindue, som lige når at køre -og så går i blå i 1sek. med noget tekst jeg ikke kan nå at læse. og derefter er jeg tilbage hvor den begynder at downcount 20sek., til start win. og det kan den så blive ved med i det underlige...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 22:40

ja det kan du godt
1. boot fra xp cdrom vælg r=repair
2.boot fra xp cdrom -vælg indstallation-her vælges så r=)repair ,,skal bruge cd-key og aktivering..men sletter intet.

dog tror jeg det skal være den xp version du brugte først

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 13-02-03 00:18

Xou har ret.. ind i bios, check at du starter fra cd-drevet.

Boot med Windows XP cd'en. Vælg først "Installation", herefter "R Reperer".

Som han skriver skal du bruge koden igen, + aktivering. Det eneste der bliver slettet er dine produktopdateringer, jeg tror også at SP1 bliver slettet. De skal altså installeres igen!

Iøvrigt lyder dét med den blå skærm ikke sjovt. Det er tegn på et alvorligt problem. Inden du geninstallerer, anbefaler jeg følgende:

Prøv liiige at hive den ene ramkreds ud (af en slukket maskine, NATURLIGVIS). Genstart. Hvis problemet stadig er der, prøv så liiige at hive den anden ramkreds ud.
Hvis du stadig har problemet, må du genindstallere. Hvis du kun har én ramkreds, kan du prøve at låne en, og starte maskinen med den.

Held og lykke, Kina.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-02-03 09:55

Tror lige at jeg også vil fikse min XP

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 13-02-03 11:08

Det virker fint ! at køre hen over! dog tror jeg at har tabt mine emails, eller ligger de et sted og gemmer sig !? Ellers er alle gammle filer stadig. dog er programne der også med de står ikke der hvor de normal gør ( program oversigten )

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 12:16

prøv at impotere dem,
når outlook er åben.filer.impotere-meddelser-oi6
find placering,evt ved at søge på
*.dbx
bemærk placering,på min der er d-drevet xp ligger på er det:
d:\Documents and Settings\xou\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{01D610C0-7BA0-4696-8C8E-BB414447F036}\Microsoft\Outlook Express\
håber du finder dem,men er den blå skærm forsvundet,så det kun var et software problem du havde ?