/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
gaskugler skal skiftes
Fra : funkarm
Vist : 3203 gange
50 point
Dato : 14-12-07 17:23

Bilen er en Xantia, gaskuglerne skal skiftes, men det har jeg aldrig prøvet, hvordan gør jeg.
Fred by Astaire, eller step by step , please.

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 14-12-07 17:30

Søg på >citronik.dk< der er alle relevante spørgsmål om Citroën, til at få svar på
hvis de ikke ligger der i forvejen, kan du bare spørge panelet.
Hilsen Nallatruk

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 14-12-07 17:34

Fandt denne side :

http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/5682.page

Via denne søgning hvor der ser ud til at være en masse info-guf i :

http://www.google.dk/search?hl=da&q=hvordan+skifte+gaskugler&meta=

Min anbefaling: meld dig ing på et klubsite, start en tråd som denne , og gå igang når en beredvillig entusiast melder sig.

Mvh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 14-12-07 17:34

ups

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-12-07 18:02

har to gode og billige mekanikkere i hhv. nord- og midtsjælland. Begge er specialister i citroen. Ham i NS skiftede i min tidligere BX til genfyldelige kugler.

Accepteret svar
Fra : stevanovski

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-07 21:06

du skal have noget som kan gribe om kuglerne og dreje dem rundt, stor papegøjetang eller en oliefiltertang med f.eks rem. du hvis det er dem i motorrummet vi snakker om så sætter du bilen i laveste trin, så alt olien løber over i beholderen, så kan du prøve at løsne dem og skrue dem af og montere de nye .

mvh N.S. Autoservice

Kommentar
Fra : funkarm

Dato : 15-12-07 12:26

"du skal have noget som kan gribe om kuglerne og dreje dem rundt, stor papegøjetang eller en oliefiltertang med f.eks rem. du hvis det er dem i motorrummet vi snakker om så sætter du bilen i laveste trin, så alt olien løber over i beholderen, så kan du prøve at løsne dem og skrue dem af og montere de nye ."

Er det bare sådan, lige ud af landevejen, det lyder næsten for godt til at være sandt.
Er det sådan med alle gaskuglerne, bare ned i lav, og så skrue af og derefter på uden problemer??

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 16-12-07 01:08

Ja højderegulatoren SKAL være i lav og bilen bilen skal have sænket sig før du begynder at skrue gaskuglerne af, ellers er der et meget højt tryk på anlæget, pas på at pakningen ikke falder ud

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-12-07 02:35

Og husk ny O-ring på de nye kugler.Det plejer at følger med kuglene.
alimak

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 16-12-07 09:07

Ja men de kan sidde rigtig godt fast, så du skal have et godt greb om dem og lægge kræfterne i, og der render en smule hydraulikvæske ud så du skal måske have en liter i baghånden til at efterfylde.

MVH NS

Godkendelse af svar
Fra : funkarm

Dato : 18-12-07 09:50

Tak for svaret stevanovski.
samt alle andre.