/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
julegaveideer
Fra : liseaa
Vist : 856 gange
500 point
Dato : 14-12-07 15:05

hej!
Vi skal ha pakkeleg juleaften.
Skal købe 3 Gaver a´ca. 50 kr. hhv. til min søn, mand og mor på hhv. 25 år 60 og 70år ; hvad gør jeg dog. Jeg er helt blank. Hvis der er en der har mere fantasi så HJÆLP....
Hvordan fordeler man egentlig pakkerne?? Det er første gang, jeg juler påden måde??
Hilsen la

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-07 15:12

Du er da den ENESTE der ved hvad de evt. har brug for.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-07 16:51

Pakkeleg
Lege / Julelege
Årstider og Begivenheder / Jul

Den gode klassiske juleleg, som intet juleselskab kan undvære:

Sådan spilles det:
Alle gæster har en eller flere gaver med. Det kan godt bare være sjove og skøre ting, som ikke har kostet en herregård.
Alle gæster sidder omkring et bord. Gaverne er samlet på midten af bordet. Man har et raflebæger og en terning. Så begynder spillet.

Man skiftes til at slå med terningen. Hvis man får en sekser må man tage en gave. Man spiller nu, indtil alle gaver er væk. Når de er det, sættes et æggeur til en bestemt tid - Fx. 15 minutter.
Indtil uret ringer, må man nu stjæle gaver fra hinanden. Hvis man slår en sekser må man tage en gave fra en af de andre. Når uret ringer beholder man de gaver som er foran en.

Legen kan evt. udvides ved at sige, at slår man en en'er skal man aflevere en gave til den der sidder til venstre for en, og slår man en tre'er må man tage en gave fra den, der sidder til højre for en.

Så gaverne skal så være nogle alle deltagere kan bruge

F.eks chokolade, vin, sokker, tandbørster, julepynt, alt mellem himmel og jord og humør

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-07 16:53

Jeg spillede spillet sidste år til en pigefrokost, hvor vi pakkede alle pakkerne op da de var fordelt, da vi så skulle stjæle fra hinanden, var der bestemt nogle gaver der var mere rift om end andre, jeg syntes selv det var sjovere på denne måde, end når de hele tiden var pakket ind... ingen ville have en maskinopvasktab, men alle ville have en yndig vase og en dagcreme

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 14-12-07 17:12

Nemlig Nordsted1 det er hyggeligt og giver megen smil og latter. Herligt.

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 500 point
Dato : 14-12-07 18:02

du tager en tur i en tigerbutik eller anden i samme prisklasse hvis nedenstående ikke falder i din smag.

En god the, en pakke chokolade, et lækkert stykke sæbe, skønne stearinlys eler andet. Personligt synes jeg det er utroligt så meget frås der aligevel bliver smidt ud, der uddeles over julen. Så hellere noget der kan forbruges/forgå med det formål at sprede lidt hygge. Du kan også være morsom med en gås eller andet a la banko på jydsk

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-12-07 18:04

forresten - et år spillede vi om mandelgaven på samme måde. den viste sig at være et sjovt spil og så endte det med vi spillede videre i timevis, det var virkelig hyggeligt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-07 22:35

Typisk Refi bræk ikke noget svart men en dum bemærkning .Du må bærer over med ham som så mange andre må. Du ku evt gå ind på www.gadgets.dk der har de mange sjove tilbud og det er en forretning du kan stole på selv om du bestiller over nettet

Med Julehilsner Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-07 22:38

Ellers er det hen i den nærmeste Tiger eller søstrene Greene der har de også mange små ting

Kommentar
Fra : nusermus

Dato : 15-12-07 11:56

du spiller terninger og den der har den højste må tag pakken

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 15-12-07 13:08

Hey jeg vil også være med til gentagelserne, men giiider ikke skrive dem, så jeg kopierer bare

Citat
Alle gæster har en eller flere gaver med. Det kan godt bare være sjove og skøre ting, som ikke har kostet en herregård.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 15-12-07 14:37

heJ
Fede tipps indtil videre, der er bare noget fnidder imellm indslagene. Jeg tar det "jule" seriøst, og det gør familien måske også. Jeg forstår ikke de spæn-dinger, som er opstået, på kandu. Julen må i sgu´ da alle komme i hu.
Hyg jer med højt belagt fra Ida, og glem alt om det forgangne års tovtrækkerier.
Jeg er stadig i vildrede med hensyn til de 3 pakker; jeg forhøjer pointtallet.
Hilsen la

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-07 14:44

Citat
Jeg er stadig i vildrede med hensyn til de 3 pakker

Liseaa.... Ideen bag raflespillet er "normalt" at man køber sjove gaver, som alle kan grine af, men skal det være lidt mere seriøst, må du gå i tænkeboks, og du kender jo familien bedst, så kun du
kender svaret.

Det vanskelige er så at finde noget alle aldersgrupper kan bruge. Men alle kan måske bruge vin og chokolade eller noget i den stil??

Hvis i skal være sikre på, alle får en gave, er det ikke raflespillet i kan bruge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 14:55

Citat
og du kender jo familien bedst, så kun du kender svaret.

Endnu en gentagelse....

Så er vi tilbage hvor det hele startede.....

Kommentar
Fra : nusermus

Dato : 15-12-07 16:22
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-07 16:54

I stedet for de 3 gaver...
Giv dem en fælles gave, et spil hvor de kan udfordre/underholde hinanden,

og du får en rolig, fredelig Jul...

Svend, der ved hvad han taler om

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-07 18:10

Det er altid morsomt når der er nogle tilsyneladende interessanta pakker som er bluf.
jeg husker en meget eftertragtet, som viste sig at være porrer.

Godkendelse af svar
Fra : liseaa

Dato : 18-12-07 15:20

Tak for svaret jomfruane.
God jul
Hilsen la.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 15:23

velbekomme.
Glædelig jul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-07 15:46

Og du har tjek på raflereglerne nu??