/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Rørt en fugl!
Fra : gade4
Vist : 699 gange
25 point
Dato : 14-12-07 12:30

Hej.
Der var fløjet en stor flot hun solsort ind i vores udstue. Der var ikke noget galt med den.
Så tog jeg den i mine hænder og løftede den ud. Kan der ske noget ved mig? Altså fugle influenza eller lign.? Og hvad med den? Kan den bare leve videre?

På forhånd tak for hjælp!

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 14-12-07 12:36

Vask hænder! Grundigt.
Men ellers er der ikke den store risiko

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-12-07 13:06

Der er slet ikke udbrud med fugleinfloenza nu.
Og der er slet ikke risiko for nogen overført sygdomme, heller af anden art.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 35 point
Dato : 14-12-07 13:07

Citat
Vask hænder! Grundigt.
Men ellers er der ikke den store risiko

Korrekt.... Jeg fodrer solsorter hver dag.Skyller deres vandtruge hver dag.(Rører ved dem).
Vandtrugene altså.
Jeg tror ikke på nogen risiko.Det er mest trækfugle,der kan være farlige.

V.H. Mosebaek

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 14-12-07 14:05

ALm. håndhygiejne er fuldt ud tilstrækkeligt - lige som, når du har rørt ved alt andet i naturen.
Fugle udgør ikke større risiko m.h.t. bakterier end f. eks. din hund eller kat (hvis du har nogen af delene) - så ingen grund til angst.

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 14-12-07 15:16

uha rørt en fugl, helt ærligt kan du ikke selv se det?

Godkendelse af svar
Fra : gade4

Dato : 18-12-07 14:24

Tak for svaret Mosebaek.