/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
børne bog
Fra : 0alfen0
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 14-12-07 08:50

hej, da jeg var lille læste min mor en bog for mig, jeg kan ikke huske hvad den hedder, men den handler om et lille hvidt spøgelse som er vågen om natten som alle normale spøgelser, den bor på et slot/en borg, og snakker tit med en ugle, og det her spøgelse vil så gerne prøve at være vågen em natten... da den så endelig få sit ønske opfyldt er det blevet sort. i løbet af dagen bliver det lille spøgelse fanget i en brøn... men selvfølgelig ender det hele godt og spøgelset bliver er nattespøgelse igen...

det er hvad jeg kan huske fra historien, hvis der er nogen som ved hvad den hedder og osse hvor jeg kan få fat i bogen så ville jeg blive rigtig glad

på forhånd tak

p.s. jeg mener at bogen var sort med det lille hvide spøgelse foran, men er ikke helt sikker

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-12-07 09:15

Mon ikke det er denne her du kan huske? http://images.google.com/images?hl=da&q=laban+det+lille+sp%C3%B8gelse&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Laban det lille spøgelse. Det ser ud som om den er udsolgt fra forlaget, men så må du jo finde den brugt.

Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 14-12-07 09:22

jeg tror ikke der var den... så vidt jeg husker var der ikke et barn med på forsiden :(

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-12-07 09:37

Der er flere bøger i serien om Laban det lille spøgelse, så måske er det alligevel den. Bibliotekerne har dem, go´ jagt!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 14-12-07 15:47

Måske tænker du på Casper det venlige spøgelse...

http://www.comicwiki.dk/wiki/Casper_-_det_rare_lille_sp%C3%B8gelse

Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 14-12-07 19:51

nej det er heller ikke casper... jeg tror den hedder noget i retningen af "det lille glade spøgelse" er ikke sikker

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-07 15:52
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-12-07 15:54

glemte at skrive: Det lille spøgelse skrevet af Otto Preussler

Godkendelse af svar
Fra : 0alfen0

Dato : 16-12-07 19:27

Tak for svaret HelleBirgitte. tusind tak det var lige den:)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-12-07 20:00

Jeg er glad for at kunne hjælpe dig - tak for point