/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp hvor ligger Emails i outlook ??
Fra : Rodrigo
Vist : 1483 gange
50 point
Dato : 12-02-03 20:55

Hej! min XP gik total ned( kunne ikke boote mere) dog kunne jeg læse mine data på Harddisken fra en anden PC ( brugte Harddisken som slave) jeg kunne så kopier alle mine filer på en anden harddisk. Men så skulle jeg til at finde alle mine emails!!! og dem kan jeg overhovet ikke finde, Hvor ligger de ????? Jeg bruger MS Outlook...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 20:59

i PAB har du din adressebog og i OST har du dine emails

Brug søgefunktionen for at finde dme på harddisken

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 21:00

Det er filendelsen på filerne jeg nævner ovenfor. undskyld forglemmelsen

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 12-02-03 21:02

gå ind i outlook vælg funktioner-indstillinger-vedlige holdelse-lagerings mappe, der kan du se hvor du gemmer dine mails

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 21:02

en e-mail ser således ud:
Nyt spørgsmål hos kandu.dk i kategorien _Film_ (spg._ 11389).eml
søg på *.eml og du finder alt

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 21:21

thomas356, nu er problemet jo at hans system er smadret og hvem siger at han har brugt standardopsætningen til at gemme sin ost og pab fil ?

xou >> det er KUN ved outlook express

Og da man kun skriver MS Outlook, kan det jo også være den version som følger med MS office. Er det det, altså det sidste hedder de PAB og OST.

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 12-02-03 21:35

hej! ja det er kun MS outlook ikke express... er i sikker på det med OST PAB jeg kan ikke finde dem! :-/

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 21:39

Måske en .PST fil, hvis jeg husker korrekt.

lidt søgning på dejanews :

OST
Microsoft Exchange/Outlook Offline file

MBX
Extension Microsoft Outlook adds to saved email, Eudora mailboxes

PST
Microsoft Outlook Personal Folder File

WAB
Microsoft Outlook file

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 21:40

glemte denne her :

PAB
Microsoft Personal Address Book

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 12-02-03 21:43

ikke en skid hjælper :-/ Er det en masse filer for hver enkel emails, eller en stor som så har har nogen MB på sig. da jeg har en masse gammel emails...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 21:45

det er en stor fil.

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 12-02-03 21:45

Det skal siges, jeg har ikke gemt/expoter mine emails til noget... De står bare alm. inde i sletpost, indbakke, sentpost osv.

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 12-02-03 21:49

Kan man foresten godt køre en ny XP ind over den gammel, uden at slet ens data, som man kunne med win98 ??? og hvordan gør man bedst det hvis JA

( ellers mange tak for de hurtige svar her inde )

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 12-02-03 22:03

Jeg har fundet PAB, men der 2 og de er til sammen kun på 250kb så det kan jo ikke være mine emails... OST er det samme der er vel ca. 25 styk. men de er på 1 til 20 kb og det er ikke mine emails ! så nogen der har fler bud hvordan jeg finder dem ? *snøft*

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 12:12

ide fra en nyhedsgruppe:
Jeg gjorde det at jeg efter installation af Outlook på ny maskine, slettede den default pst den laver (mens Outlook var lukket) hvorefter jeg kopierede min gamle pst fil over hvor "default" filen
>>så søg på *.pst

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 10:32

undskyld men fik du fundet dine e-mail ved at genindstallere xp

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 15-02-03 10:51

Nææ det gik ikke med at finde de emails, men jeg fik alle mine data/billeder osv. så det går nok! Hvis nogen har lyst til at se havd min skræm viste da fejlen kom, så mailer jeg gerne et billede jeg tog af skærmen... så kan det være nogen har et bud på hvad der skete/hvorfor... min email er styleforce1@yahoo.com

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 15:23

prøv at læse her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307545
så det var nok det du skulle have gjordt...om ikke andet kan du se hvad der gik galt,
ps jeg fandt det ved at sæge på den fejl kode c0000218

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-02-03 01:51

xou hvorfor lægger du en link til windows xp om reinstallation af denne, det har INGEN relevans til spørgsmålet. Men det forbavser mig ikke, for i dine sidste 10 sprøgdsmål kommer du med svar, som intet har med en løsning at gøre.
Hvad hjælper det Rodrigo, at du forsøger med win xp ?
Og samtidig foreslåer du gudhjælpemig det som jeg allerede har forslået.
Og hvordan i alverden skulle han kunne finde sine emails ved at geninstallere windows xp ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 15:45

det var et andet spørsmål han osse havde stillet om det hvor det viste ahn havde gjort det...

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 31-03-03 14:28

i Outlook Express gør man sådan, mon ikke det er det samme.

Åbn Outlook Express og gå til menu funktioner/indstillinger

Gå så til fanen vedligeholdelse og klik på lagringsmappe knap.

Kopiere den viste adresse og luk.

Gå så til startmenu Kør og kopiere ”adresse navne sti” ind i Kør og klick OK

mvh hj3.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 01-04-03 07:21

Eller søg i skjulte filer og mapper efter *.DBX

mvh hj3

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 02-05-03 17:24

den nemmeste måde er at åbne outlook højreklik på din indbakke vælg egenskaber, nu fortæller den hvor de ligger, kopier linien gå ud i en eller anden mappe sæt linien ind i adr. feltet, slet den sidste post \inbox.et eller andet. bare hen til backslach.

så har du fundet den og kan lave en sikkerheds kopi af filen når den kal lægges ind er det samme fremgang

jesper

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 08-09-03 09:57

Den fil der indeholder både mails, adressekartotek i outlook hedder .pst Der er som regel både en alm pst fil og en backup fil. du behøver kun den ene. Søg efter *.pst på dit gamle drev og lav derefter en en import i dit outlook program. Filer, import, import fra et andet program eller fil.

Jesper Bryde-Nielsen

Kommentar
Fra : goldkette

Dato : 21-10-03 16:42

Det er herligt at følge med i alle disse spørgsmål og svar (forkerte eller rigtige) og selv om jeg ikke forstår det alt sammen, er der mange ting jeg kan bruge. Så jeg vil fortsat kigge med på dette link, for evt. at få gode tips.
Jeg ville ønske jeg kunne finde en måde til at få noget billig nettid. I øjeblikket har jeg
kun 20 timer om måneden, fordi jeg ikke har råd til bredbånd (jeg er folkepensionist), og der hvor jeg bor, kan man ikke få det der hedder Web Speed.

Kommentar
Fra : 3378469

Dato : 24-10-03 19:17

Gå til slavedrevet > document and settings > "dit-navn" > local settings > application data > microsoft > outlook
der ligger filen outlook.pst

Kommentar
Fra : TulleRulle

Dato : 25-11-03 14:38

Her kommer en nem fremgangsmåde når man skal gemme sin post fra tidligere installationer. Først Outlook express:

Kopier alt hvad der ligger her over på en anden H-disk.

C:\Documents and Settings\"dit login"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{F219EAFF-7BFE-4757-801F-33D83EF5AE2A}\Microsoft\Outlook Express

Installer WinXP igen på C:
start outlook express. Send en fil til dig selv og vent på den kommer retur. Så virker dit system
luk outlook express.

Kopier nu alt det gamle data fra din første installation over i det samme katalog som før (overskriv alt):
C:\Documents and Settings\"dit login"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{F219EAFF-7BFE-4757-801F-33D83EF5AE2A}\Microsoft\Outlook Express

når du starter outlook express igen er alle dine gamle mails og undermapper etableret.

Så kommer den store MS Outlook. Den er lidt nemmere
Der er nemlig kun een fil. Den hedder .PST, den kan ligge overalt på disken (da du selv kan definerer hvor den skal ligge), så søg på *.pst i hovedmenuen. Når filen er fundet så gør som følger:

Kopier filen, læg den på et andet drev.
Installer WinXP igen på C:
Start MS Outlook. (Vælg et velkendt sted at placere din .pst fil.)
Send en fil til dig selv og vent på den kommer retur. Så virker dit system
Luk MS Outlook.
Kopier nu alt det gamle data fra din første installation over i det samme katalog som du lagde din .pst fil. (overskriv alt)

Det virker 100%

Kommentar
Fra : Gesta

Dato : 30-08-04 01:08

Du skal finde *.pst for posten, filen er komprimeret, og du skal finde *.pab for adressekartoteket

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 28-02-05 10:22

Hej Rodrigo.
Jeg har et par gange installeret min XP oveni den "gamle" installation. Det kan godt lade sig gøre ved at under installation at vælge den partition den foreslår. Så kommer der en meddelelse om at der allerede ligger en windowsinstallation der og siger, at hvis du vælger den samme mappe, sletter du den "gamle" installation. Det kan også være, at mappen "dokumenter" bliver slettet, men den kan du jo så tage en backup af fra den anden computer, du havde prøvet med, og så kopiere den over til den nye installation bagefter.
Dine programmer skal installeres igen bagefter, men alt hvad du ellers har på harddisken, bliver liggende...billeder, film m.m..

Det er også bedst at finde dine mails fra den anden computer, inden du gør noget. Gå ind i start-->søg-->alle filer og mapper. Under "flere avancerede indstillinger" kan du makere nogle flere steder, du vil søge. Skriv så i søgefeltet *.pst. Så dukker din fil op, hvor alle dine mails og kontaktpersoner ligger. Kopier den over på en disk. Efter den nye installation, kan du kopiere den ind på harddisken og finde den frem inde fra Outlook igen, nr du har reinstalleret den.

Det er det, jeg har gjort flere gange, og det virker.

held og lykke..

Hilsen Jpaludan

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 10-07-05 19:13

Hej Rodrigo

Ud af alle de mange kommentarer har du fået 3 gode svar og det er fra 3378469, uniset og TulleRulle.
Den sidste indeholder den bedste hjælp.

3378469 har ret i placeringen, men den gælder kun hvis du ikke har lavet ændringer selv. For som det også er sagt kan man selv bestemme hvor datafilerne skal ligge. Af pladshensyn har jeg f.eks. lagt mine datafiler på en slavedisk. Jeg har iøvrigt mange datafiler til forskellige emner. F. eks har jeg en der hedder Kandu.pst og jeg har oprettet en regel der siger at hvis navnet Kandu er nævnt, så placeres de automatisk i denne mappe og ikke i indbakke. Alle postfiler til MS Outlook (del af officepakken) har extension PST og det uanset om de indeholder adressekartoteker, mails eller kalenderoplysninger. Har du ikke selv pillet er det rigtigt at der kun er en og den hedder rigtig nok Outlook.pst. Har du på et tidespunkt lavet en backup, ja så ligger der også en datafil der hedder backup.pst

Kommentar
Fra : MTops

Dato : 28-09-05 11:04

Jeg smider lige en anbefaling ind :)
Har man flere harddiske eller opdelt sin harddisk i flere partitioner, er det en god ide at placere sin PST fil til Outlook et andet sted end C da den da er beskyttet skulle systemet bryde ned. Det er også en del lettere når man skal tage backup.

Microsoft tilbyder et lille tillægsprogram der tager backup af PST filen og det kan helt sikkert anbefales hvis man er glad for sin email. Det kan indstilles til hvor backup'en skal gemmes og hvor tit der skal tages backup. Igen, spørg dig selv om du kan undvære din email, hvis ikke, så sørg for at du har helt styr på hvor den ligger og hvordan du er beskyttet i tilfælde af nedbrud :)