/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten fra Bjerring
Fra : Abildtrup2
Vist : 576 gange
207 point
Dato : 13-12-07 14:33

Min tiptipoldefar, født 1752, 1753 eller 1754 hedder Morten Pedersen og er født i Bjerring, Viborg amt.
Han står i kirkebogen under AO, død 2. maj 1832.
Jeg kan ikke finde ham i AO under fødsel Bjerring-Mammen under ovennævnte årstal.
Måske på grund af dårlige briller eller manglende evner hos mig!
Jeg vil gerne finde ham, da jeg måske så kan finde Mortens fader, som via Family Search er opgivet til kun at hedde Peder> 1726. normalt står faderens navn jo før sønnens døbenavn.
På forhånd tak
Hilsen
Svend Erik

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 103 point
Dato : 15-12-07 09:22

"Hjælp til søgning"
plejer at indeholde en direkte angivelse hvor: eksempelvis:
"1701-1722 Bjerring Mammen opslag xx

I dette tilfælde er der jo tale om flere sider, og når der så ikke umiddelbrt står den fødte:
"Morten Pedersen" kan det jo være svært for de der vil hjælpe at se hvor de skal begynde...

I nyere kirkebøger kommer først, fødte drenge, så piger, så trolovede/gifte;
her står det hele vist blandet sammen?

Hvor skal vi begynde at søge for år 1752? og hvor slutter år 1754?

Oplysningerne om Mortens fødsel i 1752 eller 1753 er jo nogenlunde sikre med flere kilder,
men hvis vi nu ikke finder ham i denne gamle Mammen Bjerring kirkebog?

Før Bjerring blev et selvstændigt sogn var det under Vammen sogn, men var det hele sognet?
Måske var sognegrænserne lidt anderledes, og den del Morten og hans far Peder hørte til
var måske under et andet nabosogn? Hvilket?? Svend

Godkendelse af svar
Fra : Abildtrup2

Dato : 15-12-07 09:33

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-07 19:41

Selv tak, men vi blev jo ikke færdige...

Du må prøve en anden gang, Svend