/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Fejlmelding
Fra : anjyme
Vist : 410 gange
40 point
Dato : 12-02-03 20:35

Hvad betyder det når ftp. serveren skriver:
500 Host not found ( winsock error # 11001 )

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-02-03 20:55

At serveren ikke kunne findes - kan også være et opsætningsproblem hos ham/hende der har sat serveren op. Husk at logge ind med brugernavn (gøres i IE ved brug af menuen under Filer)

henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 12-02-03 21:16

- min side er hos TDC, og jeg har uploadet uden problemer hele tiden. Pludselig får jeg denne besked.
Tdc siger at alt er OK hos dem, så opsætning m.m. skulle være iorden.

Hilsen Anjyme

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 40 point
Dato : 12-02-03 23:21

Det er nu nok TDC der ikke ved hvad de taler om.

En søgning på nettet giver dette resultat:
http://support.ipswitch.com/kb/WSK-19980714-EM36.htm
http://www.ccsoftware.ca/mdaemon/support/Winsock_error_11001.htm
http://www.twsc.co.za/winsockerror.php
http://www.sockets.com/err_lst1.htm#WSAHOST_NOT_FOUND

Et sammendrag er, at domænet simpelthen ikke kan findes (big suprise)... Årsagen er lidt mere tvivlsomt. Der angives alt fra "manglende internet forbindelse" til fejl i WINSOCK32.DLL, eller rettere at denne ikke kan finde/connecte til den maskine der er tale om.

Jeg kan kun gætte, men eftersom du har haft forbindelse tidligere, og at du nok ganske udmærket er klar over om du er online eller ej, så ligger fejlen ved TDC... Og det skulle ikke undre mig, om den løser sig selv eller at de fejlretter...

Og ja, en fejl kan løse sig selv. Er der tale om at WINSOCK ikke får fat i den pågældende maskine, så opdateres denne maskine ikke i TDC interne DNS (og heller ikke ud af til) hvorfor maskinen simpelthen ikke eksistere.

Derfor vil jeg anbefle at du blot prøver senere...., virker det stadig ikke, så kontakt TDC igen...

Prøv også lige for god ordens skyld, om du kan logge på FTP'en med at andet program, så du er sikker på det ikke er din egen WINSOCK der er problemer med.

mvh

Benkvist

Godkendelse af svar
Fra : anjyme

Dato : 13-02-03 16:20

Tak for svaret benkvist.

1000 tak for hjælpen. Jeg har prøvet 4 forskellige FTP servere, så det må være TDC.
Hilsen Anjyme.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 13-02-03 16:22

Tak til Jer alle som har gidet at svare på mit spørgsmål.
Jeg er ny på denne side, så jeg kludrer lidt idet.
Hilsen Anjyme

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 13-02-03 17:09

Til benkvist.
Jeg glemte at skrive, at jeg godt kan uploade til min anden hjemmeside, det er kun til den på TDC. MEN - det er jo svært at komme igennem dér .....

anjyme