/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
sikker måde at gemme password?
Fra : Oldboston
Vist : 1255 gange
100 point
Dato : 13-12-07 02:40

findes der en sikker måde at gemme password og andre oplysninger på? En af mine venner har lavet en konto hos en pop-server, hvor han opbevarer alle sine passwords og adgangskoder m. m., han påstår, at så behøver han kun huske adgangskoden til den ene konto -- men er det ikke alt for farligt?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-07 02:52
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-07 02:58

Kunne du ikke lige lade vennen læse om RoboForm, den gratis version gemmer kodeord og login data i krypteret form, den kan også udfylde online formularer med navn adresse og så videre, den er langt at foretrække, frem for at gemme følsomme oplysninger som du har beskrevet, dansk sprogpakke kan også hentes til programmet: http://www.roboform.com/features.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-07 03:00

Hej stl_s anbefaler du Key Scrambler frem for RoboForm ? Og hvorfor

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-07 03:19

Næh, jeg anbefaler at man bruger begge to. De supplerer hinanden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-07 05:21

Jeg anbefaler at man gemmer fortrolige oplysninger som hardcopy (= papir) i en brandsikret boks hos et forsikringsselskab eller i en bank.

Dét gør de professionnelle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-12-07 08:00

Skriv dem ned på røversprog.

NEJ, undskyld jeg blander mig, har blot et spørgsmål om Roboform som o.v.n anbefaler.

Nu kender jeg ikke programmet, men der står:

Fill Saved Online Passwords
RoboForm offers to fill the saved online passwords into online form when you visit the page for which passwords were saved.

Er det ikke en stor hjælp for en tyv der har stjålet din PC, hvis den selv autoudfylder en login ???
Eller er der en sikkerhedsanordning ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-07 11:00

Jeg bruger molo´s metode.
Opbevares i 2 eks og ikke én nat under samme tag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-07 13:24

Tyven skal lige først gætte kodeordet til at åbne RoboForm før, før der er hjælp til at udfylde diverse koder og login, har man programmet er der kun et kodeord at huske

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 13:28

master code ord,og bliver de flyttet enkeltvis så gælder code ordet også,hver enkelt code/id er beskyttet af master code ordet,har brugt/købt pro versionen for tre år siden(robo form),fedt program.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-12-07 14:05

Gosh! Er lige med på en "kigger"... inden jeg graver et hul ude i haven, hvor jeg så senere, har glemt hvor det var
Hvad med noget "simpelt"?
http://www.kandu.dk/Tip4903.aspx

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-07 16:51

Der er masser af indbygget sikkerhed i Roboform. Når det selv logger ind, så skal du kun skrive masterpasswordet, og det gør du med det indbyggede onscreenkeybord, som er uafhængigt af tastaturet, så en keylogger ikke vil kunne læse det. Iøvrigt foretager Roboform en så hurtig autologin, så en keylogger formentlig ikke vil kunne nå at opfange det. Passwordet bliver iøvrigt overført i multikrypteret form, direkte til login.

Ingen sikkerhed er 100% sikker, men Roboform giver en meget høj grad af sikkerhed. Kun keyloggere med indbygget screenrecorder (dem vil man typisk opdage, da de bruger en del ressourcer) og visse typer "https reader" keyloggere, vil måske kunne opsnappe passwordet, men de er forholdsvis sjældne endnu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 17:00

Kode
screenrecorder

Det er sorte prikker man klikker ind med musen
nåt man starter skittet om morgenen,det samme gælder når man logger ind auto og når man skriver password ind i webformularen første gang<gem

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-07 17:15

Citat
Det er sorte prikker man klikker ind med musen

Jeps, men screenrecorderen kan jo læse hvad du indtaster på onscreenkeyboardet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-07 17:21

Kode
Ingen sikkerhed er 100% sikker, men Roboform giver en meget høj grad af sikkerhed

JA... lige indtil; at harddisken beslutter sig til at ride en tur til: 'De Evige Komponent-marker'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 17:21

Det havde jeg ski da ikke tænkt på i farten stl_s
din din stl_SSSS
Så må jeg holde en hånd over

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-12-07 17:24

o.v.n.
stl_s
Manse9933

Tak for den uddybende forklaring, har også selv kigget lidt på det.

Især dette

Citat
når man starter skittet om morgenen,det samme gælder når man logger ind auto og når man skriver password ind i webformularen første gang

lyder godt. Jeg tænkte mere på om der var en form for "Always On" funktion.
For er mugligheden der, så ved jeg fra erfaringer hos bekendte, at den også vil blive brugt.

"Det var jo så nemt" kan jeg lige høre dem sige.

Men det ser ud til at være et godt program.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 17:27

backup backup,lægge mappen på anden disk,jeg har en backup fire forskællige stedet disk/usb drev/eSATA disk og så kan man også udskrive dem,man kan lave backup inde i programmet eller bare kopierer mappen der indeholder id/logind info,ganske let,hver gang der er nye logind info så laver jeg en ny backup med to klik med musen,
ingen problemer der,simpelt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-07 17:35

Jeg ved ikke hvad du mener med "Always On"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 17:37

Man skriver kun masterkodeordet ind en gang når man vil logge ind første gang et eller andet sted,så kan man logge ind så mange steder man vil indtil man lukker programmet eller pc'en,men gratis versionen kan man kun have 10 auto logind,jeg har indtil nu firs i min pro version(licens)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 17:38

opdelt i mapper og under mapper(kan ses i menuen)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-12-07 17:40

At man kan stille programmet til at udføre autologin uden at man først skal bruge sit password på det.

Altså "at det starter sammen med Windows og så bare spytter password ud" funktion.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-12-07 17:47

Ovenstående var bare en forklaring på "Always On"

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-07 17:49

du ska klikke på en txt i en menu f.eks. kandu.dk for at logge ind,man kan også undlade master kodeord men det vil jeg ikke anbefale selv om logind info er indlage i sin engen fil(kan kopieres og bruges på en anden pc med installeret roboform)
Går du f.eks. ind på en siden og du har indstillet den til at reagerer på to/eller tre tomme felter(relevant side kommer logind info auto frem,til den adresse/side) så kommer der en boks frem i browseren hvor du bare klikker undfyld også logind

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-07 17:50

Alle passcardene ligger oppe i toolbaren, og så kan du bare klikke på det du vil have, så går du direkte til siden, og programmet logger ind for dig. Hvis du har aktiveret masterpassword for siden, skal du dog indtaste det først.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 17:51

også kan du selv indsætte de manglende bogstaver,en del af projekt fin et bogstav.
Der er flere funktioner (kodeorde generator)og den kan starte med win.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 17:53

eller i højrekliks menuen på iconet nede ved uret(de samme funktioner som i toolbaren)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 17:55

Citat
aktiveret masterpassword for siden

skal kun intastes en gang når man starter programmet.
(masterpassword)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-12-07 18:06

Citat
skal kun intastes en gang når man starter programmet.
(masterpassword)

Lige det jeg mener.

Det er OK hvis man skal starte programmet med MasterPassword efter hver Start af Windows.

Hvis programmet kan sættes til at autoudfylde efter opstart af Windows, uden man skal bruge sit Masterpassword til at godkende det. Så er det ikke et program til de mennesker der altid gør det nemmest for dem selv.

Kender et par stykker.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-12-07 18:16

Eller er der noget jeg har helt misforstået, er det sådan så man skriver dette MasterPassword istedet for de andre Password ved hver login

Så er det jo også godt nok.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 18:17

eksempel,du startet win/roboform>du taster master pass ind og du kan nu logge ind(i mit tilfælde) på de firs
adresser/kontoer/databaser/kredit kort/fysisk adresse oplysnings formularer o.s.v som du har oprettet profiler i roboform til(auto)
Du skal først taste master pass ind igen når du har haft pc'en skukket.
Nå videre i dagens dont.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 18:17

slukket.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 18:20
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 18:21
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 18:23

og værktøjs linjen kan gemmes,vis man f.eks. kun vil bruge iconet nede ved uret(menu)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-12-07 18:31

Citat
Du skal først taste master pass ind igen når du har haft pc'en skukket

Jamen så er det jo et godt program

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 18:33

jep,tast et password og du kan bruge firs med et par klik med musen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-07 18:34

ubegrænset i pro og ti i gratis V.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 17-12-07 22:13

Tak for svaret Manse9933.