/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Startproblemer peugout 206 1,4
Fra : thedeuce
Vist : 3013 gange
68 point
Dato : 12-12-07 17:30

Hjælp. Min bil fra 2002 har det med at drille. Når jeg sætter tænding på, kan jeg høre benzinpumpen gå igang. Det er bare ikke altid at den gør det og så starter den ikke. Motoren kører rundt, men ingen benzin. Nu er den lige kommet fra værksted og blevet målt. Ingen fejl og den startede perfekt. Så kom jeg hjem og så ville den ikke starte igen. Er det et kendt problem ? Er det et relæ eller ?

Søren.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 78 point
Dato : 12-12-07 17:43

Peugeot laver dejlige velkørende biler, men der er ofte problemer med de elktriske forbindelser og det du oplever er uden tvivl en periodisk fejl, som viser sig alle andre steder end på værkstedet, som den slags ofte gør.
Benzinpumpen skal køre for at indsprøjtningssystemet kan virke og fejlen kan både ligge i selve pumpen eller dens forbindelser eller i forbindelserne til motorstyringen.

Du må tilbage på værkstedet og fortælle at de skal gøre sig mere umage.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-12-07 17:58

Jeg mener en diagnose kan afsløre når der har været
dårlige forbindelser et eller andet sted.

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 12-12-07 18:03

Tak for svaret BjarneD. Det er også min mening, men det kunne jo være at der var en der havde haft det samme problem. Der er ikke så fedt ikke at vide om man kan starte eller ej. Min mekanikker må lede videre.

Søren Ø

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-12-07 21:20

Nu har jeg desværre ikke så meget forstand på biler, men hvis det er de elektriske ting så prøv at købe en dåse Proto, kan fås på tanken eller i brugsen eller andre der handler med bilting og sprøjt på tændrørene, det har været et meget fugtigt vejr, ved ikke om det hjælper, men med mindre ander "bileksperter" fraråder det, så prøv det.

the1best

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-12-07 21:44

Pronto eller tilsvarende er nyttigt på især ældre benzinmotorer med gammeldags strømfordeler, især som nødløsning, men det kan også være godt når irrede forbindelser renses.
Umiddelbart vil jeg mene at en god systematisk fejlfinding vil være bedre her hvor en del peger på benzinpumpen.