/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
2 domæne navne
Fra : Dudder
Vist : 589 gange
300 point
Dato : 11-12-07 21:44

Jeg har et domænenavn i forvejen, men mu overvejer jeg at købe et nyt ved dandomain - kan jeg på en eller anden måde kæde de 2 domæner sammen - kan jeg pege på det gamle ved at bruge det nye ???

F.eks. hvis mit gamle hedder www.vovhund.dk og mit nye skal hedde www.vovvovhund.dk, kan jeg så få den gamle side frem ved at taste det nye domænenavn ??

Jeg ved ikke lige, om det lyder som noget sludder, men jeg kunne godt tænke mig, at alle dem, som kender det gamle domæne, stadig kan taste det og så komme ind på det nye.

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 11-12-07 21:44

ps. det 2 navne er bare eksempler

Kommentar
Fra : haloforpc

Dato : 11-12-07 21:48

Hej når du går på controlpanel så har de måske et værktøj som hedder Redirect URL med den her kan du godt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-07 21:57

Ja det kan du sagtens. Du skal på det gamle domæne, have en index side, hvor du vidrestiller forbindelsen med et META taks, som du så kan vælge at det enten vidrestiller med det samme, eller efter et antal sekunder, efter eget valg.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-07 22:02

Citat
<META NAME="Refresh" CONTENT="10; URL= http://www.vovvovhund.dk">
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="10; URL= http://www.vovvovhund.dk">

Ved at sætte CONTENT="10" til nul vil den skifte øjblikkeligt i begge eksempler!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-07 05:19

Gå ind på: www.dandomain.dk

..vælg i menuen til venstre: Produkter

..vælg så: Pegning URL/DNS/Alias

..og du finder:
Citat
Pegning URL/DNS/Alias

Vælg den form for pegning De ønsker at bestille. Er De i tvivl om hvilken type pegning De har brug for, kan De trykke på for at få mere information.

URL forward

Videresendelse af domænenavn til hjemmeside hos en anden udbyder. Kan pege på rod domænet eller specifik "undermappe". Kan rettes døgnet rundt fra Kundecenter. kr. 125,- pr. år (100,-)

Mængde rabat ved flere domæner:
10 domæner: 75,-/år pr. domæne
25 domæner: 62,50/år pr. domæne

DNS hosting

Pegning af domænenavn til fremmede ip-adresser. Kan feks bruges ved egen mail/webserver. Kan rettes døgnet rundt fra Kundecenter.

kr. 125,- pr. år (100,-)

Mængde rabat ved flere domæner:
10 domæner: 75,-/år pr. domæne
25 domæner: 62,50/år pr. domæne

Alias

Alias til et eksisterende webhotel som ligger hos DanDomain. kr. 12,50 pr. md. (10,-)

Det er en tillægsydelse man betaler for

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 12-12-07 19:13

Mit eksisterende webhotel ligger ved www.one.com - hvad gør jeg så, jeg skal jo ikke have et nyt webhotel - kun domænenavnet ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-07 00:04

1.) Du har domæne navnet: vovhund.dk og siden hostes af one.com
2.) Du køber domænet vovvovhund.dk
3.) En URL forward til vovvovhund.dk købes og sættes til at pege på domænet vov.dk (..hos one.com).

Altså peges på den index.html fil der ligger i roden = / ..eller en index.html som ligger i f.eks. underbiblioteket /ekstra/nyside/

Når der skrives www.vovvovhund.dk , så vil index.html åbnes på vovhund.dk
Nemlig der hvor URL forward'en peger (..som ovenstående eksempel enten i roden: /index.html eller i et underbibliotek: /ekstra/nyside/index.html )

severinos 'løsning' kræver at du har 2 domænenavne og to webhoteller. Da vil det det ene webhotels indhold kunne sættes til automatisk at viderestille til den andet webhotel med den kode han har givet dig. Dog med det forbehold, at for at validere korrekt i XHTML skal syntaksen ændres en smule. Da bli'r koden for automatisk omstilling:
Kode
<meta http-equiv="refresh" content="0; url=http://www.vovvovhund.dk/" />

Man kan også benytte en event og en reference til DOM og location objektet i <body> således:
1.)
Kode
<html>
<body onload="this.window.location.href='http://dmi.dk/'">
</body>
</html>

..eller et Javascript kald til timerfunktionen således (..her ventes 3 sekunder før omstilling):
2.)
Kode
<html>
<head>
<script type="text/javascript">setTimeout("this.location.href='http://dmi.dk/'",3000);</script>
</head>
<body>
</body>
</html>

Sættes tiden (3000 milisekunder) til værdien 0 i stedet, vil der omstilles øjeblikligt.

BEMÆRK: Der vil i de sidste 2 tilfælde komme en pop-up advarsel i moderne browsere som f.eks. IE7 før der omstilles.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-07 00:08

Ps. De sidste 2 eksempler har jeg skrevet så du kan teste dem lokalt.

Gem eksemplerne som f.eks. test.html og når du kører dem vil du bli' omstillet til DMI's hjemmeside.

Du kan selvfølgelig rette http:// adressen til præcis hvad du ønsker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 14-12-07 23:05

molokyle:

Hvis jeg vælger en URL forward på det nye domænenavn, kan jeg så stadig skrive det gamle domæne navn og så stadig komme ind på siden ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-07 06:41

Ja.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 15-12-07 06:43

Ps. Det er således du kommer til samme webside hvadenten du skriver:

1.) http://ekstrabladet.dk/

..eller:

2.) http://eb.dk/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Dudder

Dato : 15-12-07 07:47

Tak for svaret molokyle. Jeg bestiller en URL forward - alt andet er vist for teknisk for mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-07 13:49

Iorden

..og Go' Jul Dudder

</MOLOKYLE>