/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvor køber man stuffing?
Fra : Axelise
Vist : 1664 gange
200 point
Dato : 11-12-07 17:46

Er der nogen der ved, om man kan købe engelsk "stuffing" i Danmark?
Juleanden smager allermest fortræffeligt, hvis den proppes med en blanding af godt hakket kalvekød, champignon og engelsk "Sage&Onion stuffing".
Mon Magasin har stuffing?
Eller kan det købes over nettet?
Der må være andre end mig, der har hang til engelske madvarer.....ja, ja, ja...til alle jer, der sidder og griner nu og mener, at hvis der er noget der er ad helvede til i England, så er det deres mad. Men det passer altså slet ikke, kan jeg fortælle jer. Englænderne har pragtfulde madvarer og jeg elsker mange af deres madtraditioner

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-12-07 17:50
Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 11-12-07 17:58

Følgende opskrift er til fem personer:

Tilbered først stuffing:
6 skiver toastbrød uden skorpe. Skær i tern på 1×1 cm og rist i ovnen til de er lysebrune. Hold croutonerne for sig, så de ikke bliver bløde.
Brun ½ kg. hakket kalv og flæsk på panden. Tilsæt salt og peber. Tag op i en stor skål.
Hak 1 stort løg.
Skær 250 gram champignon i skiver.
Svits løg og champignon og hæld i skålen.
Skær 125 gram kyllingelever i tern og rist på pande. Hæld det op i skålen.
Rens to håndfulde bredbladet persille og hak fint. Put i skålen.
Timian, helst frisk
1 fed hvidløg, revet
Hasselnødder, skåret i halve eller kvarte afhængig af størrelse
Salt og peber
Muskatnød, stødt

Rør det hele sammen i skålen. Til sidst tilsættes brødcroutonerne. Det er vanskelligt at smage til, så stol på opskriften.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-12-07 18:22

Nu var spørgsmålet:Hvor køber man stuffing?
Og det kan du købe her i den amerikanske forretning.Mener også de sender varer til dig.
http://www.americana.dk/americanashopping.htm
alimak

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-12-07 18:53

din slagter kan lave det til dig

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-12-07 19:20

Stuffing er vel bare hvadsomhelst du "stuffer"/stopper i...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 11-12-07 19:31

Ja altså...I har for såvidt ret allesammen
Jeg er ganske habil i et køkken og kan sagtens finde ud af at lave hjemmelavet stuffing, men tak for de gode opskrifter alligevel!
Alimak, du har ret: Mit spørgsmål er nemlig, hvor jeg kan KØBE den ENGELSKE stuffing. Amerikansk stuffing er tæt på, men ikke helt nøjagtig, hvad jeg søger.
Julen er jo en traditionsrig tid, så I kender vel allesammen dét med at man går efter en bestemt smag Det er første gang jeg står og mangler stuffing, jeg plejer normalt at få folk til at købe det med hjem fra England....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-12-07 00:36

Her står det en del om det:http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Rul ned til midt på siden der det står:What happens when an engine is overfilled with oil?
Du vinder nok den sag.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-12-07 00:37

Glem overstående indlæg det er en fejl.
alimak

Accepteret svar
Fra : lilleli

Modtaget 200 point
Dato : 13-12-07 14:47

http://www.abigail.dk/ her kan du få alt i engelske madvarer - de er venlige og har en god service jeg handler selv hos dem.... og jeg ville ikke jhave min slagter til at lave noget stuffing - enten køber jeg det eller laver det selv:

4 store løg
10 salvieblade
125g friske brødkrummer
40g smør
salt og peber efter smag
1 æg

Method
1. Pil løgene og læg dem i kogende vand og lad dem simre i mindst fem min. gerne længre. Lige inden du tager løgene ud lægger du salvien i for at den ikke er helt "rå".
2. Hak både løb og salvie fint og tilsæt brødkrummer, salt/peber og smør. Arbejds det sammen med en æggeblomme. Så er den klar til brug.
3. Det skal være godt krydret og salvien skal hakkes meget fint...
god fornøjelse....
lilleli

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 14-12-07 07:18

Tak for svaret lilleli. Det var lige nøjagtig, hvad jeg søgte!
Tak og god jul