/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Barnepigen sprængt i luften
Fra : larshau
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 11-12-07 17:40

Under et nylig besøg i Australien mødte jeg Steve Jackson, der er født i New Zealand. Han fortalte at hans tipoldefar oprindelig var dansk, men at han desværre ikke kender noget til sin danske side af slægten.

Af data har vi følgende få oplysninger at gå ud fra:
Navnet er sandsynligvis Peter Horn. Han skulle være fra Jylland.
Ifølge Steve skulle denne Peter have sprængt sin barnepige i luften, mens hun sad på toilettet

Af samme grund tog han ud at sejle. Peter endte på New Zealand, hvor han var skibsreder!

Da Steve er født i 1958 skal man nok lede efter Horn i sidste halvdel af 1800-tallet.

Mon nogen kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-07 18:04

Citat
Da Steve er født i 1958 skal man nok lede efter Horn i sidste halvdel af 1800-tallet.

Det må lige rettes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-07 19:31

Kan han være så gammel?
"
CHRISTIANSEN HORN, Peter      Birth Date:   6 Mar 1834
   Christening Date:   27 Apr 1834   Recorded in:   Stege, Praesto, Denmark
   Father:   Christian HORN
   Mother:   Mette Kirstine PEDERSDR
"
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-07 19:35

For ingen af de lidt yngre passer med Peter Horn, vel ikke Horne?
"
HORNE, Hans Peter Christian   1857   Denm   Sond   Sonder
Fa:   Hans JORGENSEN HORNE
Mo:   Brigitte Marie Christine MUND
MADSEN HORN, Jacob   Bir   1858   Denm   Hade   Nustru
Fa:   Frantz Christoph HORN
Mo:   Ane Magrethe JACOBSEN
HORN, Carl Martin   Bir   1860   Denm   Hade   Nustru
Fa:   Frants Christoph HORN
Mo:   Ane Margrethe JACOBSEN
HORN, Kristian Henrik   Bir   1864   Denm   Sven   Landet
Fa:   Henrik HORN
Mo:   Ane JENSEN
HORN, Fritz   Bir   1865   Denm   Sven   Landet
Fa:   Henrik HORN
Mo:   Ane JENSEN
"
Hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 11-12-07 20:28

Hej Svend
Du er sandelig hurtig. Jeg vil forsøge at få en respons fra Steve, men da han løber rundt i Alice Springs midt i Australien tager det lige lidt tid at få en kommentar fra ham.
mvh Lars

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-07 20:35

Ja Lars,

men du har vel bemærket den første Peter Horn ikke er fra Jylland,
ingen af de yngre hedder Peter og nogle af dem Horne i stedet for Horn...

Haster ikke, Svend

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-12-07 21:35

Kan der komme yderligere oplysninger fra New Zealand ??

http://www.kilts.co.nz/danskehjem.htm

Jeg tænker på evt. olysninger fra kirke eller myndigheder om fødselsdato og dødsdato.
Det ville måske gøre tingene nemmere ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-07 22:13

Og tog han direkte til Australien eller via USA?
"
Navn: Horn, Peter Stilling: Barn
Alder: 10 Bestemmelsessted: Chicago
Kontrakt nr.: 58100 Forevisningsdato: 3/19/1885
Sidste oph.sogn: Malt Sidste oph. amt: Ribe
Sidste oph.sted: Maltbek, Ribe Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Chicago Bestemmelses stat: Illinois
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I8486H1304
"
Malt ligger mellem Vejen og Brørup,
derfra kom altså også en Peter Horn født ca 1875.
Nok snarere ham? Svend

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-07 23:04

Jeg har ingen Peter Horn i min database, men min bekendte i Australien kender utroligt meget til indvandring i Australien, jeg tror ikke han kender meget til New Zealandske forhold, men måske han kender nogen som kender nogen, så prøv at sende en mail til Robert Ørsted Jensen
rojensen@bigpond.net.au

Han er dansker så du behøver ikke bekymre dig om sproget.

Jeg har også en meget fjern slægtning i New Zealand der interesserer sig meget for slægtsforskning, men det skal da vistnok være ret tilfældigt om hun kender din Peter Horn, men du kan da prøve atr sende en mail:
Dawn Scotting (pandora@kcbbs.gen.nz)

Der har også en anden fjern slægtning i New Zealand der interesserer sig for slægtsforskning, også her gælder at du kan da prøve at sende en mail:
Ian Westergaard (ian.westergaard@ihug.co.nz)

Begge sidstnævnte forstår vistnok intet eller meget lidt dansk.

Der er også en australsk TV-journalist der gør rigtig meget i slægtsforskning, og hun kender helt bestemt nogen i slægtsforskning, men igen er det i Australien. Hun kommer dog en del rundt i verden i anledning af slægtsforskning og TV-interviews, så måske hun kender nogen der kender nogen osv

Prøv at sende en mail til:
Kaye Vernon (kjvernon@bigpond.net.au)

Hun er ikke en af mine fjerne slægtninge, men en af hendes aner har dog haft en af mine fjerne slægtninge som legekammerat på Nord-Langeland omkring 1825-1840 (faderen var skovrider på godset).

Hvis hun kan "lugte" en god historie, så kan hun sikkert finde ud af utroligt meget.
Hun kan sikkert kun skrive på engelsk.

Hun kan iøvrigt ses på Internet TV-stationen:
http://www.bananatv.com/

Med venlig hilsen

Ejvind

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 12-12-07 08:46

Tak til Varla for de gode informationer om mulig assstance på den anden side af Jorden. De nævnte personer vil jeg prøve at kontakte.

På basis af de andre kommentarer, har jeg sendt en e-mail til Australien. Desværre har jeg netop fået et svar der fortæller, at Steve er på en måneds ferie uden e-mail-forbindelse.
Derfor må vi væbne os med tålmodighed før vi løse gåden om, hvem der sprængte barnepigen i luften!

Godkendelse af svar
Fra : larshau

Dato : 05-03-08 22:52

Tak for svaret Varla.
Jeg har ikke kunnet få nogen reaktion fra min bekendte i Australien. Flere er i gang med at få ham til at svare på min henvendelse til ham.
Derfor lukker jeg spøgsmålet pt ved at give dig points, Varla. Jeg håber på at kunne vende tilbage senere.