/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor er Word og Excel mon henn
Fra : Oldboston
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 11-12-07 14:21

Jeg har netop fået installeret et helt nyt Windows Professional XP på min computer. Der var for meget vrøvl med det gamle, som var et 3-4 år gammelt præinstalleret XP. De gamle dokumenter er gemt og ligger på en af harddiskene, men de ser mærkelige ud med blå streger og et stort A henover ikonet på wordfiler. Og så er der Excel ikoner, alle de gamle excel ikoner kan jeg slet ikke åbne. Er der mon noget, der er glemt i installationsproceduren? Jeg er også vant til at have ikoner for Word og for Excel liggende i startmenueen, men hvordan skal jeg bære mig ad med (1) at finde de to programmeller og (2) at anbringe dem i startmenu. Håber nogen kan hjælpe. Lige et spørgsmål mere: I startmenuen vil jeg også gerne have et par andre ikoner liggende, bl. a. Seneste dokumenter...hjvordan gør jeg det?
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : zith

Dato : 11-12-07 14:23

har du installeret office??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-12-07 14:46

Hvis du har installeret Office, så mangler associeringen til Excel.

Højreklik på en af filerne, vælg Åben med, og vælg Excel fra listen. Husk også at sætte flueben i Åben altid med dette program.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-07 15:50

XP alene gør ingen Office

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-12-07 15:51

Citat
I startmenuen vil jeg også gerne have et par andre ikoner liggende, bl. a. Seneste dokumenter...

Højreklik på Proceslinien, klik Egenskaber > Fanebladet "Menuen Start > klik Tilpas og vælg Fanebladet Avanceret.

Der kan du vælge hvad der skal vises.

MS Office med Word og Excel hører ikke med til Windows XP, men skal købes og installeres særskilt.

Kommentar
Fra : hannenels

Dato : 11-12-07 20:15

skidt med office. Du kan downloade OpenOffice.org ganske gratis, og den har alle de samme...writer, calc osv. Det er en konkurrent til Microsoft, men den er fuldt kompatibel. Søg bare i google på openOffice.org, så får du, hvad du vil have, men husk, den fylder ganske mange MB ligesom office-pakken gør. Hi HI, der sparede jeg dig for 2800 kr

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 11-12-07 21:30

Her er så et link til Open Office på dansk. Det er et glimrende program kan kun anbefale det.

http://da.openoffice.org/

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : gyde84

Dato : 15-12-07 15:23

undskyld jeg lige blander mig her, men ved i om de filer der man får i openoffice kan åbnes trækkes ind i computere der har alm. word uden problemer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 15:40

JA...

Det ved vi

Og JA

Del kan de...

Bare de er gemt som office-dokumenter

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 17-12-07 22:13

Tak for svaret refi. Det havde du sandelig ret i, men det lå uden for min viden. Tak.