/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gipsplader på loft
Fra : jesper.s
Vist : 1814 gange
90 point
Dato : 11-12-07 12:49

Jeg skal til at sætte gipsplader på mit loft, men hvordan kan jeg understøtte dem, mens jeg skruer dem fast? Samt hvor kan jeg købe sådanne understøttere, uden de koster en formue?

På forhånd Tak!

Glædelig Jul.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 11-12-07 13:04

Det er bestemt ikke nødvendigt at købe sådan en hejsefætter.

Du laver ganske enkelt 2 lægter med en lægte på tværs, de skal være så lange at du kan sætte dem i spænd imellem gulv og loft.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 11-12-07 13:07

Du kan se et billede her, hvordan det fungerer i praksis:

http://www.thulinsite.dk/DCP_1805.JPG

Man skal lige være 2 personer til at få pladen på plads.
Står man alene med det, skal du nok have fat i et hejseværk.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 11-12-07 13:10

Problemet er at jeg er alene.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 11-12-07 13:13

Gipspladehejs kan du leje på trælasten. Det er klart nemmest.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 11-12-07 13:14

Det kan da også lade sig gøre alene, men det er ikke særlig sjovt at balancere med palderne, samtidig med at man skubber pindene ind.

Når man har støttelægterne, kræver det kun lige en lille hånd til at få dem op med.
Har man alting klar, kunne man evt. låne naboen de 5 min, det tager at sætte 10 plader op. (sættes op løst med 10 skruer, så kan man selv gå og fumle med at få dem sat ordentlig på plads.

Man kan også købe gipsplader som er mindre, og dermed noget nemmere at arbejde med når man er alene.

Men jeg er sikker på at du kan få en hånd. Jeg skal da gerne komme forbi en halv time, hvis du ikke bor for langt væk.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 11-12-07 14:53

Du laver ganske enkelt 2 lægter med en lægte på tværs, de skal være så lange at du kan sætte dem i spænd imellem gulv og loft.

Det hedder."En doven dreng"

Bjørn

Accepteret svar
Fra : nenner1

Modtaget 90 point
Dato : 12-12-07 18:49

du lejer et gipspladehejs, det er det eneste rigtige, det koster næsten ikke noget men gør arbejdet 1000 gange nemmer.
med venlig hilsen jens (der er tømrer)

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 15-12-07 09:17

Hej Jens.

Hvor kan jeg leje et gipspladehejs? Jeg bor på Nørrebro i København.

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 15-12-07 11:20

det kan du i de fleste trælaster og byggemarkedet, silvan lejer dem også ud
med venlig hilsen jens

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 26-12-07 10:02

Tak for svaret nenner1. Det var meget nemt med et hejs.

Godt Nytår

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 29-12-07 14:28

det glæder mig jeg kunne hjælpe
godt nytår