/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mails væk i Outlook Express
Fra : goggokke
Vist : 1079 gange
20 point
Dato : 10-12-07 19:44

Hej

Den 5. december forsvandt alle min mors e-mails fra hendes indbakke Outlook Express.

I min søgen efter en forklaring har jeg fundet en fil der hedder indbakke.bak som fylder 72.427 kb og jeg er næsten sikker på at den indeholder de forsvundne e-mails.

Problemet er bare at jeg ikke kan åbne den. Jeg har prøvet følgende:
1. At kopiere den ned hvor indbakke.dbx filen lå, omdøbt indbakke.dbx til indbakke.old og derefter omdøbt indbakke.bak til indbakke.dbx
2. At flytte indbakke.bak over i et andet bibliotek, omdøbe den til indbakke.dbx og herefter importere den.

Det bedste jeg har opnået er at finde 5 mails fra 5. december som var i indbakken i forvejen. Alle mails fra før 5. december vil den ikke vise og de 5 mails fylder ikke 72.427 kb.

Er der nogen der har et godt forslag til hvordan jeg får åbnet filen indbakke.bak på 72.427 kb ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 19:51

Din mor har nok troet hun var i "delete" bakken og slettet dem....

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 30 point
Dato : 10-12-07 20:01

Prøv om du kan importere den .bak fil i Outlook

Filer > Importer > Meddelelser

Godkendelse af svar
Fra : goggokke

Dato : 10-12-07 20:19

Tak for svaret WinXPeter.

Men som jeg skriver under punkt 2 har jeg prøvet det og den vil ikke importere den uanset om jeg omdøber den til indbakke.dbx eller ej kan den ikke importeres.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 20:22

Hvorfor lukker du så spørgsmålet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-07 20:56

Ja, så kan vi jo ikke følge med længere, når spørgsmålet ikke er besvaret, og vi ikke kommer med kommentarer længere. ?

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 11-12-07 08:54

Jeg har tidligere haft et problem i forbindelse med komprimering af mails - med hjælp fra Kandu lykkedes det for mig - sådan klarede "vi" den:
Tak for svaret Manse9933.
Hurra - Hurra
Det lykkedes. Her kommer så min handlingsbeskrivelse:
Alle mine "gamle mapper" lå i papirkurven som -bak-filer (Clou og Manse9933).
Jeg tog en sikkerhedskopi af det "forkerte indhold" der nu engang var tilbage i indbakken. Lukkede outlook. Gik i papirkurv og valgte gendan.
Gik i mappen C:\Documents and Settings\DITNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{BD0246D9-7900-4FE0-A112-6215F1CFF866}\Microsoft\Outlook Express (refi) og døbte indbakke.dbx (den fejlagtige) om til "indbakked.bx" (bare for ikke at slette den helt), og derefter døbte jeg indbakke.bak om til indbakke.dbx. Åbnede Outlook.
Det virker!!!
Tak til alle for diverse forslag og kommentarer men mest af alt hjælpen.
Hvor er det dejligt er være her på Kandu
I har været dygtige og hjælpsomme alle 3 - og det er svært at skulle give de "rådne points". I dag blev det altså Manse9933 der fik dem.

Kommentar
Fra : goggokke

Dato : 11-12-07 23:07

Grunden til at jeg fik lukket spørgsmålet var at jeg ikke var klar over at spørgsmålet blev lukket på den måde.

Og tak til Kirstineka. Jeg havde dog fundet dit svar i et tidligere indlæg og prøvet det du beskrev, men det virkede desværre ikke for mig.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 12-12-07 07:43

Det var en skam.
Ja, det er lidt synd at man skal "købe" adgang til svar når et spørgsmål er lukket. Måske det er derfor at så mange spørgsmål er "gengangere".