/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Krumtap?
Fra : Spotbot
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 10-12-07 17:02

knallerten er blevet enorm sværd at trække rundt, både med kickstarter og elstarter,
har ikke kigget på svinghjulssiden, men ser fin ud på variomatic siden

hvad kan det være ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 10-12-07 17:17

Stempelet er beskadiget, enten fordi motoren er blevet for varm, for lille dyse, manglende 2 taktsolie, eller knækket stempelring.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 10-12-07 17:42

´Nu er det heldigvis ikke min knallert, men fandt også ud af at gas-kablet som deler sig i 2, der er den ene ende knækket på den ?

så den måske har manglet olie ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-07 18:11

Ja, og så brænder stempelet, men det er ikke sikkert at der er sket andet, og måske har cylinderen kun små ridser.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 10-12-07 18:13

Det vil jeg da heller ikke håbe, men nu vil jeg da undersøge det, forresten, cylinderen har gået ca. 1000km, den blev skiftet for ikke så længe siden nemlig, hvilken tolerance skal jeg købe i stempel ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-07 19:22

Det er helt klart det der er sket, når kabelet ikke trækker i olieregulatoren.
Du skal bare havde den alm. tolerance, men måske er et komplet sæt (Cyl. + stempel) ikke meget dyrere, afhængig af hvilken knallert der er tale om. Husk pakninger.
Men se nu først hvor stor skaden er, og kontroller slør i krumtap, OG FÅ ALLE STUMPER OP AF KRUMTAPHUSET.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 10-12-07 20:35

Der er tale om en pgo comet, hvordan kontrollerer jeg slør i krumtappen ?

Tjekker jeg så

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-07 20:53

Plejlstangen må godt kunne vrikkes lidt til siderne, men må overhovedet ikke kunne trækkes lige op og ned, og hvis du trykker forsigtig ned på kickstarteren må der ikke komme lyde fra krumtappen. Men lad nu være at trykke hårdt ned på kickstarteren, da plejlstangen slår motorhuset itu.
Husk gaskabel. !
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 10-12-07 21:05

Ja det skal fikses inden der skal køres
ellers er det spild,
hvordan vil det egentlig være nemmest at ordne det med kablet, bare at købe et helt nyt kabel ikk?

Det vil jeg lige tjekke så

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 23-12-07 11:00

Tak for svaret pallebhansen.