/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PCMCIA-netkort ikke genkendt af computer~
Fra : ostemanden
Vist : 353 gange
150 point
Dato : 12-02-03 15:06

Hejsa! Jeg har lige overtaget en bærbar computer, men Win ME vil ikke kendes ved det. Hvis jeg vælger enhedshåndtering og vælger netkortet, står der "Denne enhed er enten ikke til stede, virker ikke korrekt eller driverne er ikke installerede. (Code 10.) Prøv at installere de nyeste drivere til denne enhed.

Kortet er et 3com Megahertz LAN PC Card.

Nogen der kender problemet, og evt. en løsning på problemet???

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-02-03 15:12

Har du været på 3Com's hjemmeside for at undersøge om de har lavet drivere specifikt til dette kort?

WinME er lidt svært at stille tilfreds med hensyn til netværk.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 12-02-03 15:15

Jeg vil tro at du ikke har installeret pcmcia-slottet.

Har du brugt det til andet hardware ?

Du skal huske at driverne skal være opdaterede til både netkortet OG pcmcia-slottet.

/Thomas

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 12-02-03 15:20

Hejsa! Ja, jeg har de ALLER nyeste drivere til netkortet (i hvert fald ifølge 3com's hjemmeside). Og nej, jeg har ikke brugt slottet til andet hardware... men hvordan tjekker man om ens pcmcia-slot er installeret??? Det er at finde på enhedshåndteringslisten, og der står at enehden virker korrekt!

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 15:25

Du kan gå ind i enehåndtering klikke på den enhed med >> ! << på,og vælge opdater driver,
søg ikke jeg har selv en driver
prøv med nogle af de andre du har.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 12-02-03 15:38

Jeg har prøvet med alle de drivere som jeg har... også windows standard driver.... men det virker stadig ikk! Nogen der ved hvad der ellers er galt??

MVH ostemanden

Kommentar
Fra : marmic

Dato : 04-03-03 21:30

Hej

Hvis det er en IBM du har skal du instalere et specielt program først....
Jeg kan ikke huske navnet på programmet, men jag kan finde ud af det imorgen.

/Michael