/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Produkt -110 Volt til 220 Volt
Fra : calo2
Vist : 5845 gange
20 point
Dato : 09-12-07 20:20

Hej

Jeg har tænkt mig at købe en KitchenAid Mixer fra USA. Har bemærket at de hedder 110Volt derover og har derfor brug for et "produkt" der konventere 110Volt til 220 Volt.

Har haft søgt en del på nettet og set på denne tråd, http://www.kandu.dk/spg11193.aspx uden at blive meget klogere. Dvs. jeg ligesom kan fornemme det kan lade sig gøre,men har brug for en der gider hjælpe mig med at "pege" en brugbar converter ud. Tør ikke men min viden på dette felt bare indkøbe hvad jeg tror er rigtigt... Er iøvrigt meget interesseret i at finde en så lille som mulig af slagsen og gerne noget der ikke larmer hvis dette altså er tilfældet?

Kan forstå at det er rimeligt vigtigt at vide hvad konverteren skal bruges til så linker lige til maskinerne jeg har i tankerne:

http://www.amazon.com/KitchenAid-KSM150PSGR-Artisan-5-Quart-Imperial/dp/B000LDMGMQ/ref=sr_1_20?ie=UTF8&s=home-garden&qid=1197226144&sr=1-20

http://www.amazon.com/KitchenAid-KP26M1XLC-Professional-6-Quart-Licorice/dp/B0002Y5X92/ref=pd_bbs_sr_3?ie=UTF8&s=home-garden&qid=1197227194&sr=1-3

Er helt ny herinde og har derfor pt. kun 20 point at gøre godt med. Håber meget der er en eller flere som gider hjælpe og evt. komme med erfaringer På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 20:38

Hold fingrene væk fra et sådant produkt...

Den er sikkert ikke engang godkendt til brug i DK....

Kommentar
Fra : calo2

Dato : 09-12-07 20:52

Konvertern eller mixeren?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-12-07 20:55

"har derfor brug for et "produkt" der konventere 110Volt til 220 Volt."
Forstår ikke en skid af det ? Jeg vil da mene produktet skal konvetere omvendt.
Desuden står der ikke noget om optagen energi.
Desuden hvad når der knækker en dims, hvordan får man lige fat i den ?

http://www.wr.dk/shop/tilbehoer/netdele_adaptere/110v_230v_ac_omstillere_73_da/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 20:56

Mixeren selvfølgelig....

Kommentar
Fra : calo2

Dato : 09-12-07 21:08

Hej pallebhansen. Jo, du har nok ret i den skal konventere den anden vej ind jeg lige fik beskrevet... Derfor jeg søger hjælp herinde. Tak for link

Hej refi. Kan godt være jeg spørger dumt, men hvorfor skulle den være ulovlig at anvende herhjemme via en konverter?-og tak for oplysningen hvis det skulle vise sig at være tilfældet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 21:12

Fordi den sikkert IKKE er godkendt til brug i EU

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-07 21:21

Det er ikke alt lovlig som er godt, selv om den ikke skulle være godkendt kan det godt være den virker udmærket

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 09-12-07 21:24

Prøv at kig på den engelske amazon side www.amazon.co.uk så er den jo godkendt til brug i EU, og du slipper for en eventuel told opkrævning. Det vil du jo få fra USA. Og de 110V er heller ikke et problem med varer fra UK, de har 230V som os.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-12-07 21:32

For at måtte tilslutte enheden til europæisk elforsyning skal produktet være CE mærket

CE mærkningen er producentens erklæring om, at produktet på salgstidspunktet overholder de gældende europæiske standarder der omfatter produktet.

.....

Når det så er sagt, så er der ikke alene tale om, at du vil transformere 230V til 120V (som er de spændinger der benyttes idag!), men også 50Hz til 60Hz.....

Glem det - det bliver alt for dyrt, og sikkert også farligt for dig hvis du begynder at rode med transformatorer og frekvensomformere.....

Køb hellere én der allerede er beregnet for 230V 50Hz....
http://international.kitchenaid.com/productdetail.asp?mModelID=5&pcatID=1

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-12-07 21:38

Og så lige besvær med moms oven i prisen og mistet garanti ikke at forglemme.

En konverter eller transformer om Du vil siger ikke et kvæk, til gengæld larmer køkkenmaskinen under brug på linie med en foodprocessor.
Den længst varende proces er dog så vidt jeg husker piskning af æggehvide, dej og fars klares i et snuptag.

http://www.spar-momsen.dk/shop/kitchenaid-29c1.html

De er pebrede, men bruger man dem seriøst et par gange om ugen holder de langt bedre end en foodprocessor.

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 20 point
Dato : 09-12-07 21:49

Det er lidt pudsigt at du stiller dit spørgsmål idag hvor jeg rent faktisk har købt endnu en KicthenAid Køkkenmaskine. Jeg har tidligere købt den store kørende og har den kørende på en converter og idag var der tilbud på den lille

http://www.amazon.com/KitchenAid-K45SS-Classic-250-Watt-2-Quart/dp/B00004SGFW?tag=slickdeals&_encoding=UTF8&m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_p=305207801&pf_rd_s=right-1&pf_rd_t=701&pf_rd_i=20&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=0GDBEEPVWSXARF04TXGD

Den har jeg kun givet USD 110 for med gratis shipping til en adresse i USA. Den er stor og tung at få hjem. Sidst fik jeg den store hjem da jeg kendte nogle som flyttede hjem og jeg fik dem med deres flyttegods i en container. Jeg kender igen nogle der skal flytte hjem så jeg får maskinen sendt til dem og så når de flytter hjem til næste år tager de maskinen med hjem og så har jeg en god julegave (2008) til en. Det er en rigtig god pris til USD 110 og den lave dollar kurs gør det endnu bedre.

Jeg køber mine convertere hos http://www.110220volts.com/ der også har converter stik og alt muligt relateret till 110/220 volt.

Kig under Voltage Converters. Der er et skema med de forskellige convertere. Jeg har THG'ere, SS'ere og TCere og de virker alle upåklageligt.

Min store KicthenAid maskine har jeg kørende på en 750 watt. Den lille KicthenaiAid er kun på 250 watt så den vil jeg køre over en 300 watt.

Jeg har alt muligt 110 volts udstyr kørende på diverse konverterer og det fungerer fint. Det er kun gået galt en gang. Jeg tilsluttede en PS3 til en 300 watts converter...men den var for lille til PS3en da den vist nok bruger ca. 400 watt. Converteren døde (uden at skade PS3en) og jeg måtte bestille en 500 watts og den har den kørt på lige siden uden problemer

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 09-12-07 21:56

nå jo du spurgte os til larmen. Der er stort set igen støj fra converteren. De helt små siger absolut ikke noget. De er støjfri...men de lidt større de brummer. Ganske svagt og ikke forstyrrende og når du bruger mixeren vil du slet ikke kunne høre den fra larmen fra mixeren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-07 23:00

Den er mærket med 325 W og 10 hastighedsindstillinger.

Til den pris der er opgivet skal du lægge evt told + 25% moms ved indførsel.
Den billigste omformer du kunne bruge koser 600 kr.

hvis hastighedsomsætteren er elektronisk er det heller ikke sikkert den virker.

Dertil kommer at afhængig af motortypen vil den med de kun 50 Hz vi har i bedste fald bare køre 20 % langsommere på max hastighed , i værste fald brænde sammen.

Find en til 220/ 230 V og 50 HZ , og køb den i EU. Så er der de sædvanlige garantiregler og ingen ekstra moms ved hjemtagelsen.

Godkendelse af svar
Fra : calo2

Dato : 10-12-07 12:20

Tak for hjælpen og mange tak for link. Syntes helt sikkert det er en rigtig fin pris du har fået din "lille" til.

Kommentar
Fra : calo2

Dato : 10-12-07 12:21

Hej Allesammen. Tak for de mange svar og råd omkring mit problem... Nu har jeg lidt at tænke over og links at undersøge priser på. Super!!! Endnu engang tak til alle og go´jul.

CALO2