/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Ubeskyttet sex og menstruation
Fra : Dammama
Vist : 1116 gange
20 point
Dato : 12-02-03 13:37

Kan en pige blive gravid ved samleje, hvis hun har sin menstruation?

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 30 point
Dato : 12-02-03 13:53

Ja det kan hun godt ..... det er dog ikke den mest optimale periode, men det kan sagtens lade sig gøre.

under selve menstruationen er chancen/risikoen ikke stor, men den er der - og graviditet kan forekomme - det er dog kun sket i meget få tilfælde - så ud af det kan man konkludere, at menses perioden er ret sikker prævention - ( omend en lidt ulækker form for prævention )

Fnoller

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-02-03 16:38

Fnollerpige..hvorfor ulækker?? Synes da ikke det er ulækkert, man kan da bare lægge noget under og vaske sig bagefter. Men oki, smag og behag
Venlige hilsner
mango
Det er rigtigt som Fnollerpige siger, det kan lade sig gøre, men der er en microchance for at det sker. Det der kan forekomme er at pigen samtidig med at hun har sin menses også har ægløsning, og det er jo der chancen er størst for graviditet.
Mango

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-02-03 16:47

Smag - det er ikke ret smagfuldt - og behag - naaah behageligt er det heller ikke ....

hvis det vi taler om er i midterfasen af en menstruation

( de sidste 8 - 10 - 12 ) timer hvor man stort set er holdt op med at bløde, er det måske noget andet.
Men jeg vil da i hvert fald gerne have mig frabedt samleje fra 0 - 96 timer inde i en menses.

Fordi JEG synes det er klamt - behøver du ikke synes det nej - det er din mening og så har jeg min

- men klart det har da osse noget med at gøre hvor meget man bløder, hvor ondt man har osv - jeg synes ikke det er særligt lækkert, desuden er der større risiko for underlivsinfektioner, da underlivet er betydeligt mere modtageligt for bakterier og infektion, når man menstruerer.

Karina

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-02-03 19:23

hmmm. fyren kan jo også bare stikke den i en spand med glasskår, så ved han ihvertfald, hvor blodet kommer fra....

aaajjj. Jeg kender ikke nogen piger, som bryder sig det mindste om sex, mens de har mens.......

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 12-02-03 20:44

hej
Man siger at menstruationerne skal være regelmæsige og at du skal beregne dine perioder hvor du har mindst change for at blive gravid. Vist nok cirka 1 uge før du vil få menstruation.
Men prøv at kikke på WWW.sundhed.dk søg under prævention .. Jeg kan ikke huske hvor det er det står .
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-02-03 21:21

Naj enig Melander - uagtet plasticunderlag og hvad har vi - har jeg da heller aldrig truffet nogen der synes det er sagen - og kender da heller ingen piger, der omtaler det .... men som Mango skriver : Smag og behag - ja ja - det er sgu smag og behag !!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 21:31

godt jeg ikke skal vaske de lagner. PYHA.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-02-03 23:38

ja eller håndklæder eller hvad der menes man kan benytte som underlag - man kan jo osse bare sprætte en Netto pose op ogh så hyle den ud ....men alligevel

Godkendelse af svar
Fra : Dammama

Dato : 13-02-03 00:59

Tak for svaret Fnollerpige.