/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Adgang til BIOS
Fra : amoko
Vist : 661 gange
92 point
Dato : 09-12-07 17:58

Hi,

Findes der en måde at komme ind i BIOS på hvis man bruger trådløst tastatur og mus tilsluttet USB-porten?
Altså foruden den indlysende: tilslutte et tastatur med ledning.

Amoko

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-12-07 18:02

ja, samme måde som med "tilslutte et tastatur med ledning."

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-12-07 18:06

Sagt på en anden måde, NEJ, for det trådløse via USB "fanges" først når Windows er indlæst.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-12-07 18:19

ups ja tænkte ikke på jeg køre trådløs taster tur hvider PS/2

Men du kan få et adapter så du kan sætte din tastetur til PS/2 stik så skulle den kunne køre

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 56 point
Dato : 09-12-07 18:22
Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 10-12-07 10:48

Lån et ps/2 trastetur,derefter skal du slå "USB legacy support" til,så vil du altid kunne komme ind i bios

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-07 19:01

Nemlig. noltus55 har ret. Hvcis du gør som han skriver vil dit tastatur virke med det samme og du ville kunne logge ind i bios. Men det hjælper dig jo ikke lige nu. Så er du nødt til at finde et gl. et hos en nabo e.lign du lige kan låne i mellemtiden

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 16-12-07 14:21

din lokale genbrugsplads har 100 af gamle ps/2 tasteturer liggende

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 14:57

Eller også må du lige smutte forbi en butik og købe en Adapter USB på PS/2-port, hvis du ikke har den i skuffen fra da du købte din tastatur er mange gange med i kassen

http://pcbix.dk/index.php/d.89/p.278190/Sandberg/Adapter/USB/p%C3%A5/PS/2/port/278190.html

Godkendelse af svar
Fra : amoko

Dato : 24-12-07 17:14

Hi ferik, - og I andre
Jeg havde besluttet at hvis mit spørgsmål ikke var blevet besvaret inden det nåede om på side 2, ville jeg afslutte.
Jeg giver mine point til ferik, ikke fordi hans svar er bedre end de øvrige, men fordi ferik var meget hjælpsom da jeg startede her.
Til de øvrige, - tak for forsøget.

Amoko

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-12-07 17:20

Glædelig jul! der langt borte
hilsen Erik