/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
beregne/tegne stålspær til nyt hus
Fra : Rodrigo
Vist : 3774 gange
50 point
Dato : 12-02-03 13:34

Hej!
Nogen her inde som kan beregne/tegne stålspær til et hus (lager med bolige) jeg måske skal bygge på ca. 400m2 her til forår.

( ved godt jeg kan kontakte en masse fra en tel. bog. men det kunne jo være der var en frisk "Ingenør" som har mod på at hjælpe, selvfølige mod betaling)

Email: styleforce1@yahoo.com

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 12-02-03 20:58

Skal du selv fremstille/svejse spærene?..
..eller formuleret på en anden måde: Hvis du alligevel skal have den fremstillet i byen, så kan producenten vel beregne dem for dig?..

mht. beregning:
Skal det være "rene" charnie-rammer, hvorpå du monterer prefab. tagkassetter?.
og i såfald, hvilken type? (ca. størrelse og vægt(tagpap/tegl?))

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 12-02-03 22:48

Hej!
jeg skal ikke fremstille/svejse selv Jeg vil have en tegning hvor jeg indhente tilbud,og få en byggetilladelse. Jeg ved ikke noget om stålspær... jeg er kun murer og teknisktegner med autocad som hobby. Det er alt

Jeg regner med at jeg vil, skalmurer denne stål bygning, og noget "flot" mønster zink tag. Stålspær er hvis det bedste her på denne grund, da jeg skal brøndfunder og formen er lidt skrå,med stor rum...

Kommentar
Fra : esbench

Dato : 18-03-03 16:12

Hej Rodrigo
Hvis det er en grundskitse og et snit billede du mangler, ja det er vel ikke så svært, du skriver at du selv har auto-cad, er det ikke bare at komme igang så?????
Men jeg vil da meget gerne hjælpe, hvis det bare er nogle tegninger du skal have lavet.
E der til et eller andet firma som skal lave stålspærene, ja så, laver de vel selv beregningerne på konstruktionen.
Men er det fordi du gerne selv vil lave et lidt speciel hus, og du ville vide om det hele overhovedet kan lade sig gøre, og om de ideer du har kan føres ud, så skriv igen.
Mvh Esben (ingeniør stud.)