/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
e410 eller e510
Fra : refi
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 09-12-07 13:51

Fruen ønsker sit et olumpus e510.....

Da jeg absolut IKKE er fotonørd håber jeg I kan hjælpe lidt...

Har goglet lidt rundt....

Billigste jeg har kunnet finde 5800.- (med begge objektiver)

men men men....

e410 er "billigere" - jeg kan dog ikke se den store forskel ??????

Og så lige - i USA kan 510eren fås for små 4000.- (også med begge objektiver)....

Hvoraf den STORE prisforskel ?????

PS - det drejer sig UDELUKKENDE om disse 2 modeller - så venligst ikke link til andet end disse.....

Hun er hverken til at hugge eller stikke i - der er KUN disse 2 at vælge imellem

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 14:00

Citat
Hun er hverken til at hugge eller stikke i - der er KUN disse 2 at vælge imellem

- det var en skam, god søndag...

Pssst refi: følgende står med meget småt: Nikon eller Canon? Olympus leger børnebørnene med...

UNDSKYLD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:02

Var også mit beskedne valg......

Men det hjælper jo ikke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-07 14:10

Jeg kender ikke apparaterne, men kan godt kommentere USA priser.

Der er ikke opgivet moms, som varierer fra stat til stat. Når du bringer det til Danmark kal du tillægge evt told og dertil 25% moms.

endelig har man generelt i USA dårligere garantibestemmelser, så firmaernes omkostninger ved reklamation er mindre.

Når du lægger disse ting sammen er det ikke billigere i USA. Kun mere risikabelt.
Lige præcis for fotoapparater er der ikke tekniske vanskelligheder ved at bruge en USA model i europa, hvis bare batteriladeren er af "international universiel type" og ikke kun til 60 Hz.

For næsten alt andet elektronik løber man let ind i uoverskuelige problemer.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 14:13

Olympus har dem ikke engeng på listen:

http://www2.olympus.dk/consumer/208_camerafinder.cfm

- ka' du ik' sige at de er udsolgt?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 09-12-07 14:13

billedstabilisering der er indbygget direkte i kamerahuset i E 510, det kunne være en af de meget vigtige ting.

Jeg der bruger Canon er nødsaget til hvis jeg vil have billedstabilisering, at købe objektiver med billedstabilisering hvilket gør objektiverne væsentlig dyrere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:15

Okay...

momsen var jeg så IKKE opmærksom på - så tak for det.....

Jeg foretrækker nu også (af hensyn til garantien) at købe det herhjemme eller i Tyskland....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:19

Så får du da et link.... (vink)

http://kamerashop.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:22
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 14:26

Det kan jeg godt følge dig i, men kvinder og "gamle modeller" plejer da ikke at gå i spænd?

- utroligt at jeg bor her endnu...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 14:28

- følg bentjuul's råd pga. billedstabiliseringen...

Det bliver I mest glade for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:36

Er det virkelig de 1000.- kr værd ?????

Jeg kan ikke se andre forskelle.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 14:47

JA - især når I er til frokoster...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:51

Du mener silden giver abstinenser ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 15:02
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 15:03

- faktisk kan det være en rystende oplevelse...

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 09-12-07 15:08

PSSST: Sig at Olympus ER udsolgt - og pres så "din" fotohanler lidt ne i listeprisen på Nikon (40 ell. 80 D). Jeg havde købt min Nikon i Tyskland, men nåede at spørge min fotohandler - og han gik 1000 kr. under mit tyske tilbud...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 15:08

+ $ 60 for forsendelse. Tag den pris med og spørg i Tyskland, de er garanteret til at tale med...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-07 18:25

Citat
i USA kan 510eren fås for små 4000

Den store prisforskel??????

Jeg tror du bliver overrasket over at høre, at ved at bestille et hjem fra USA, bliver det sikkert dyrere end du kan købe til her i landet.

der skal betales moms, told, forsendelse, + der på visse elektroniske varer er en punktafgift oveni.

Det er som regel ikke billigt at bestille i et ikke-EUland.

Der har in TV været advaret mod det for nyligt....i Rabatten eller Kontant el.lign

Hvor eksemplet var et par Levis jeans, der kom til at koste mere end 300 kroner oveni varens reelle pris ved at få sendt fra USA.

PS.....din kone kan bestemt heller ikke være særlig meget "fotonørd" for så var det ikke sådan et OLY hun havde set sig varm på

Men jeg kan næsten gætte, at det der lokker er muligheden for at bruge skærmen som søger, og dermed se billedet inden det tages, noget som de færreste andre spejlreflekskameraer kan.......det er bare ikke meget værd, for når den funktion bruges, er autofokus så langsom, at "fuglen er fløjet"
inden billedet kan tages....plus at skærmen så ofte "fryser".

Men find dem på listen her og læs gennemgribende test af begge:

http://www.akam.no/tester/alfabetisk

Og læs så samtidig testen på Canon EOS 400 D

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-07 18:31

Sammenligning af de to

http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=737&IDB=736&B1=%3E%3E

Den eneste forskel på dem, er at der på E510 er indbygget IS (billedstabilisator), hvilket betyder, at på E410 skal man bruge objektiver med indbygget IS, såfremt man har behov for den funktion.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 18:53

Dova....

Nej - hun er ikke fotonørd - kun nørd

Årsagen er at hun har en arbejdskammerat der PÅSTÅR han er fotonørd - han har anbefalet det som det ENESTE rigtige - så kan jeg hoppe og danse - "jeg har jo ikke forstand på den slags"

Den med USA tager jeg for gode varer - var selv lidt skeptisk - derfor spørgsmålet.....

Men ok - har lige sparet 60.000 på en retssag - så hun får 510eren - så må hun jo selv gøre sine erfaringer....

De er ofte "dyrekøbt"

Kan der findes en pris under de 5800.- jeg selv har fundet (med begge objektiver) ????

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 21:15

Tak for svaret bentjuul.

Hun får sgu 510eren.....

Så må hun gøre sine erfaringer.....