/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
OBH Nordica knivsliber
Fra : mariusn
Vist : 6391 gange
60 point
Dato : 09-12-07 13:30

Har en del køkken kniver af typen Victorinox med træ skaft.

har problemer med at holde de skarpe, har et diamantslipeståle uden at det "funker" for mig,

vurderer at købe en:
OBH Nordica knivsliber heder også ProSharp OBH Nordica http://obh.dk/Default.aspx?ID=50&PID=197&ProductID=740&ProductNumber=9960&ShopGroupName=Knivsliber&template=DW-OBHproductdata1.html Er det nogle der kender denne?

vil den ødeleæge stålet på knivene?

Kommentar
Fra : Svendogmig

Dato : 09-12-07 13:38

http://www.zoommagazine.dk/artikel/7981.html

Ved ikke om du kan bruge denne side til noget...

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 70 point
Dato : 09-12-07 13:38

jeg har haft automat slibere, men kun med dårlig erfaring. Nu går jeg i den lokale Imerco og de sender dem ind til Pro slibning, 6 knive 1 gang årligt 20 kr. pr. kniv.

Bliver de slebet ordentligt holder de nemt 1 år. Bruger man de hobby slibere man kan købe, så holder de 14 dage, inden de skal have en tur mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:00

Brug et ordentligt knivslibestål og brug det DAGLIGT....

I løbet af kort tid er dine knive som barberblade.....

Alt det elektriske "plat" er kun for dovne mennesker der TROR det hjælper

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-12-07 14:00

Jeg bruger selv denne, er langsomtkørende i vandbad så der ikke er chance for at ødelægge hærdningen, den efterlader kun små grater som let klares på den fineste håndsten bagefter.
Man skal dog kende lidt til slibning.

http://www.scantool.dk/page83.aspx
Jeg købte den hos Harald Nyborg i sin tid men ved dog ikke hvem der fører den nu.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-12-07 16:02

Svendogmigs henvisning lyder ikke som en test, men en pressemeddelelse fra OBH.

Bruger selv en almindelig slibesten til 20-30 kr + et strygestål i det daglige, men hvis du ikke har mod på det er en professionel slibning og et strygestål en fin ide.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-12-07 16:22

Slagtere og kokke bruger jo næsten pr. refleks et strygestål hele tiden.

Jeg købte engang en Fiskars knivskærper....med to små ruller, den duede også kun til knive der var ordentlig slebet på maskine.

Godkendelse af svar
Fra : mariusn

Dato : 15-02-08 15:35

Tak for svaret troldenesdhb.