/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til køb af bærbar pc.
Fra : tbayh
Vist : 1904 gange
200 point
Dato : 09-12-07 11:36

Hej

Jeg er igang med at kigge efter en bærbar som skal indeholde trådløs netværkskort. Jeg har ca 5000 kr, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge.
Har dog kigget på denne http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=340071
Men har i nogle gode ideér må i meget gerne komme med input...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 11:38

Rent ud sagt er det "fløjtende" ligegyldigt HVILKEN du køber når bare den indeholder det du skal bruge......

Til den pris ar ALLE ens.....

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 09-12-07 11:44

Øh, det er ikke fløjtende ligegyldigt. Alle kan jo gå ud og købe en billig pc, men hvor komponenterne er af billig mærke.
Eftersom jeg har rådspurgt mig herinde på Kandu.dk er af den årsag, at jeg håber jeg kan få et tip til en annonce, forretning o.lign. hvor der måske er tilbud på en god billig bærbar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 11:59

Alle lover jo det bedste for netop deres produkt.....

Tro mig - du får hvad du betaler for....

Der er et kæmpe udbud til netop sådan en discountpris - og indholdet er det samme......

2-3 år og den er klar til skrot....

Det er desværre betingelserne med "masseproduktionen" af notebooks i det prisleje.....

Om to år der teknologien løbet så langt videre at den ikke længere svarer til det DU vil - og div. opgraderinger er "næsten" umulige på de maskiner.....

Accepteret svar
Fra : kartoffel88

Modtaget 210 point
Dato : 09-12-07 12:06

Den ser da ganske udemærket ud til prisen.
Dog er 1GB ram næsten for lidt til Vista.

Her er en der har XP og 2GB ram. Den er helt lydløs og det er den slags computer man bruger i virksomheder. Den kan tåle en hel del og er godt testet igennem.
Den kan tåle at står tændt længe.

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_latit_d531?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 09-12-07 12:08

P.s. klik på vælg med Windows XP. Bemærk at der allerede er 2 GB ram, så det skal du ikke tilkøbe.
Dog skal du selv konfigurere den til at have trådløst netværkskort. Det koster ikke noget ekstra.

Kender flere der har denne model. Den er super god.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 09-12-07 12:10

Hvis linket ikke virker:

www.dell.dk

Mindre og mellemstore virksomheder.

Latitude D531.

Bemærk at prisen er uden moms, så den sniger sig lige op over de 5000.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-12-07 13:38

Kig ind på Aldi hvor denne bærbare bliver solgt fra den 12. december; www.medion.com/dk med Medion Akoya 12" Notebook er på tilbud til kr. 5.499,-. - med en lille handy én med
masser af udstyr, saft og kraft + software, findes i hvid og sort.
Selv har jeg kun positiv erfaring med Medion. Min bærbare Medion er tæt ved 6 år og er fremdeles i fuld vigør!
MVH Akle

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 09-12-07 14:07

Ved køb af en computer er det vigtigt at du ved hvilke behov du har – altså hvad den skal bruges til…

Ud fra det kan du så kigge efter en maskine som kan opfylde dine ønsker og er økonomisk i den prisklasse du ønsker.

Kig på dette skema fra Forbrugerstyrelsen > http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/computerbehov/?no_cache=1 < det hjælper dig med og beregne dit behov – når det er på plads så er det blot og kigge sig omkring hos de forskellige producenter evt. også her > http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp < til du finder det du vil ha’…

God fornøjelse med den nye maskine…

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-07 14:58

Nu har jeg siddet og prøvet at finde en bærbar der svarede til specifikationerne på den du selv har fundet men de bliver alle lidt dyrer nd din. Så det er vel et godt tilbud.
Jeg er ellers selv stor tilhænger af Zepto, men den bliver også al for dyr

Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-12-07 16:30

ALDI's Bærbar fra MDEION skal du bestemt ikke vælge selvom de måske er billige nok... det er noget værre skrammel har haft de 2 helt nye som de havde inde hvor jeg skulle hjælpe brugeren med noget installation og ja først virker det ene ikke og så det andet og det så ud til at det kunne gå i stykker når som helst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-07 16:35

Det er ikke store krav du stiller, hvis eneste betingelse er indbygget trådløs netværk, du efterlyser link, her er en hvor du får virkelig meget for få penge: http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=253970&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Acer og den er en del billigere end den du selv har fundet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-07 16:42

Min lille bærbare Medion fra Aldi er helt igennem ok, den har efterfølgende fået flere RAM og er super hutig, den kostede omkring 5000 for et og et halvt år siden

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-12-07 17:17

vi har en hp pavillion bærbar type zv 5416 ea købt for ca 4 år siden i netto for 5995,- den har sølle 40 gb hd og sølle 512 ram men den har kørt og kørt i timevis jeg tør ikke gætte men rigtig mange timer den har corel fotoprogrammer på hvor der laves ting og sager til en hj. side den er forbundet via router til husets anden der er yderligere en kolosal masse "skrammel" installeret på den så den burde jo slet ikke kunne funke med det der skitseres idag af krav til ram og hd osv

Kommentar
Fra : Kasperm123

Dato : 11-12-07 11:05

http://www.shopamok.nu kører et tilbud med en Acer bærbar til 3.899,00 som kan opfylde dit behov. Så sparer du 1.100 kr.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 11-12-07 17:35

Hej alle sammen. I skal virkelig have tak for jeres respons. Jeg er nu igang med at gennemgå de links som i har foreslået. Dem med 1Gb ram sortere jeg fra. kartoffel88 jeg har kigget lidt på den Dell, men det ser ud til at det er for firmaer. Men det virker ret godt.
hvad siger i til denne?
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Demovarer/ID722_(Wupti).html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-07 17:40

Det vil så sige at den du lige har linket til også skal sies fra pga for lidt ram.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 11-12-07 17:58

, det har du sgu ret i. Det havde jeg ikke lige set! Tak

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 11-12-07 20:33
Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 04-01-08 13:14

Tak for svaret kartoffel88.