/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstart af unødvendige program
Fra : Sunnyman
Vist : 902 gange
50 point
Dato : 09-12-07 10:03

Så lige STL_s indlæg med Startup lite, til fjernelse af unødvendige programmer.

Hvordan finder jeg alle de andre "udnødvendige opstartede programmer" og får dem disabled ?
er der et eller andet sted som beskriver hvad de forskellige services er til, og specielt om de er nødvendige ?

Kan huske at jeg før har hørt folk gøre det, og at de derved har fået gode system forbedringer...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 10:06

Download filen til en mappe du vil have den liggende i. Kør filen, og så finder den de unødvendige programmer. Klik "Continue", og næste gang du starter computeren op, vil opstarten formentlig være lidt hurtigere, afhængigt af hvor mange programmer der bliver deaktiveret.

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 09-12-07 10:09

Hej Meritdk,

Jeg har kørt programmet, og det virkede fint....

Jeg mente med mit spørgsmål hvordan jeg kunne finde andre services som jeg kunne disable.

forøvrigt tak for et hurtigt svar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 10:09

ps har du mange unødvendige programmer under start kan du jo lige dekativere dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 10:11

du kan gå i start - vælge kør - skrive msconfig - fanebladet start og fjerne flueben i ting der ikke er nødvendige i opstart.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 10:17

Citat
Jeg mente med mit spørgsmål hvordan jeg kunne finde andre services som jeg kunne disable.

du kan deaktivere en del services - men ved du nok om hvad du kan og ikke kan deaktivere ??

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-12-07 10:21

Hej med jer
Må jeg også stille et lille spørgsmål: Og hvad så hvis man IKKE har forstand på hvilke ting man kan tillade sig at deaktivere, hvor finder man så hjælp?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 10:23

smutter ind hos malwarecheck.dk og forhører sig - så tror jeg nok stl_s vil hjælpe
(har du ikke råd til eget spørgsmål bjarnebr )

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-12-07 10:28

Undskyld, men jeg mente det var i forlængelse ad denne tråd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 10:31

er det da også bjarnebr

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-12-07 10:31

Jeg glemte at skrive at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg forhøjer poientallet, på en andens tråd, for så vil jeg godt lægge nogle poient oveni.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 10:32

på en andens tråd ??? det kan du ikke

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 09-12-07 10:48

Hvis du vil have et rigtig godt program der kan fortælle dig hvad du kan fjerne, så skal du prøve THE ULTIMATE TROUBLESHOOTER.

Jeg har set at man kan downloade en DEMO, men jeg ved ikke hvor mange begrænsninger der er på den.

Men i fuld version, et skide godt program.

http://www.answersthatwork.com/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 11:30

udledt af spørgsmål og svar så fornemmer jeg du vil forsøge at holde din pc på god ydelse - så :

Prøv lige at gøre dette -> http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=53

og deaktiver alle de opstartsprogrammer som ikke SKAL starte med Windows http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm

Er den stadigvæk sløv, så har PageDefrag før gjort underværker. Den defragmenterer sidefilen http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/PageDefrag.mspx

Sæt en prik i "Defragment at next boot" og genstart. Det kan godt tage lang tid hvis der er mange fragmenter (men så hjælper det også )

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 01:24

Citat
Hvordan finder jeg alle de andre "udnødvendige opstartede programmer" og får dem disabled ?

Det GØR DU SELV. eller bruger CMD / msconfiq
Programmet KAN SGU ikke finde ud, hvad du ikke vil have til at starte

MEN PAS PÅ pludseligt er alle dine programmer VÆK

Kan være det__

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 02:05

Og JEG har Norman /// v/ WERDENS bedste FIREWALL
men ikke godkendt af ret mange MØJUNGER herinde________

Men og alt andet__hyg jer

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 02:07

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 02:08

Skal du PEP på din pc så prøv dette program. alt andet er REN gætteri
http://www.tune-up.com/
Virker i 30 dage/ 14 ??

Kommentar
Fra : sym

Dato : 10-12-07 21:40

jeg har da også Norman `s firewall !!!!!!!
godtnok fra TDC

Accepteret svar
Fra : slynglen

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-07 15:54

on topic:
ang. services er http://www.blackviper.com/ en rigtig go site ang. hvilke services man kan deaktivere.

2 ultimative upstarts-managere, begge viser system opstarter så forsigtighed tilrådes.

AutoRuns for Windows, http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Utilities/AutoRuns.mspx

Autostart Viewer,
http://www.diamondcs.com.au/freeutilities/asviewer.php

Godkendelse af svar
Fra : Sunnyman

Dato : 02-01-08 09:32

Tak for svaret slynglen.

Faktisk en god side den Blackviper.