/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
ny firmware Canon G6
Fra : foxterrier
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 08-12-07 10:37

Hej Gruppe

Jeg har købt et brugt Canon PowerShot G6

Jeg kan ikke formatere kortet via kameraet

jeg har brug for hvilken firmware vertion der tilhøre dette kamera,
kender i et sted hvor jeg kan finde det på nettet, da jeg ikke kan anvende kammeraet fuldt ud.

til jer som kender dette kamera, kan i da fortælle mig om det er muligt at anvende LCD skærmen når man tager fotos - eller om denne kun kan anvendes når man vil se disse ?

Håber på hjælp.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-12-07 11:55

Citat
Jeg kan ikke formatere kortet via kameraet

er du sikker på, at det ikke er kortet der er fejl på?

Citat
jeg har brug for hvilken firmware vertion der tilhøre dette kamera,
kender i et sted hvor jeg kan finde det på nettet, da jeg ikke kan anvende kammeraet fuldt ud.

Har du læst i manualen? - Det har intet at gøre med firmware.

Citat
til jer som kender dette kamera, kan i da fortælle mig om det er muligt at anvende LCD skærmen når man tager fotos - eller om denne kun kan anvendes når man vil se disse ?

Jeg har et G5, og her kan jeg selvfølgelig benytte LCD skærmen - så det må også gælde på en G6'er. På G5 findes en knap med teksten "Display", som benyttes til at koble skærmen til og fra.

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-07 12:00

Hej. Jeg har været rundt på nettet, men kan ikke finde din firmware hos Canon. Du kan prøve at ringe til Canons helpdesk på 70205515. De kan sikkert give dig et link til den nyeste version.
LCD skærmen er aktiv når man tager fotos. Det er forresten et glimrende kamera du har købt.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 08-12-07 18:48

Til IBM760

Du har en G5, kan jeg forstå

Du skriver jeg kan trykke på Display , for at anvende skærmen. - gør du også det når du skal tage fotos, og du vil anvende skærmen til at se det foto du ønsker at tage ?

Jeg ser ikke foto på skærmen efter jeg har taget et.

Jeg kan gå i meny opsætningen, men kun et sted, men formatere kortet er ikke oplyst,og kan ikke anvendes, jeg finder ej heller information om hviken firmdata der er
Måske skal jeg sende det tilbage , da vedkommende gav mig 100 åct. garanti.
Men jeg vil jo ikke opgive hvis det er manglende data skyld..
Jeg har i forvejen en canon 400D, men ville have G6e med mig når jeg tager til havet og i naturen, man er jo lidt forsigtig med de objektiver.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 08-12-07 20:14

GLEMTE
jeg kan kun finde menuen i programmet Stitch Assist
og intet andet sted................

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-12-07 22:01

Citat
jeg kan kun finde menuen i programmet Stitch Assist
og intet andet sted................

Stich Assist er formodentlig til at sammensætte flere billeder til et Panorama.
Jeg benytter et program der hedder PhotoStitch til Panoramaer.

Når du skal formattere dit SD-kort, skal det foregå i kameraet og ikke på dein PC.

Citat
Du skriver jeg kan trykke på Display , for at anvende skærmen. - gør du også det når du skal tage fotos, og du vil anvende skærmen til at se det foto du ønsker at tage ?

Jeg gør det når jeg skal tage billeder, og ønsker at se billedet på skærmen.

Når jeg derimod senere evt. vil se de billeder jeg har taget, starter den selv op med Display tændt.

Har du ikke fået en manual med, den beskriver alle disse ting.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 08-12-07 22:09

Jeg har en manual med, samt fået 3 cd.
Men at gennemgå ca 200 sidermed småt skrift er lidt svært for en halv gammel kone.
Så det var jo nemmere at sætte et spørgsmål på nettet desangående.
Resultatet bliver nok, at jeg sender det retur. - hvis jeg ikke får løst dette problem.
Jeg vil ringe til Canon, og høre om de vil være behjælpelig med firmware til dette kamera.

Ingen LCD skærm der tænder,

Hilsen Anne

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-12-07 22:17

Hvorfor tror du Firmware opdatering løser dit problem - jeg kender ingen, der normalt opdaterer deres firmware. Med alle de kameraer du har haft, må du snart have lært det.

Der findes kun en mulighed, læs manualen - du behøver evt. ikke læse alle 200 sider, der findes en indholdsfortegnelse - brug den.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 09-12-07 00:39

Der er helt klart noget galt, og det lyder som en firmwareopdatering kan klage problemet. Og IBM760 og alle de andre der ikke opdaterer deres firmvare går glip af ale forbedringer prducenten laver efter deres kamera er ruller af samlebåndet og det er synd!
Men foxterreier, IBM760 har ret på et punkt. Læs manualen, Gerne det hele og få MEGET MERE glæde af dit kamera!!!

Godkendelse af svar
Fra : foxterrier

Dato : 10-12-07 20:21

Tak for svaret fotowig.
jeg har besluttet mig for at sende det tilbage
SÅ........, TAK