/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Playstation 2 udgår?
Fra : punkler
Vist : 1716 gange
220 point
Dato : 07-12-07 21:10

Hejsa!

Overvejer at købe en ps2 i julegave. Vil dette være en "dum" idé, taget i betragtning at ps3 er udkommet?? Hvornår udgår ps2 og vil man stoppe med at producere spil til ps2??

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-12-07 21:56

det tror jeg næppe.. så ville Sonys omsætning falde drastisk.. det er jo langt fra alle der har råd til at investere i PS3

Kommentar
Fra : o6amalie

Dato : 07-12-07 22:03

det ville overhovedet ikke være en dum idé , har selv en bror, som ønskede sig en ps3, men så ville han hellers have ps2 den tynde, for han har den anden,.. jeg har kun hørt gode ting om ps2 :)

tror bestemt ikke den udgår.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 07-12-07 22:08

Ville jo bare være logisk at lade den udgå... Det er jo klart at sony ikke kommer med en udtalelse omkring ps2's fremtid, men der er jo en grund til, at de kommer med en ny model....

xbox er vel også udgået til fordel for xbox.360...

Kommentar
Fra : o6amalie

Dato : 07-12-07 22:12

hmm , ja
men jeg tror ikke det er noget du bør frygte..

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-12-07 23:34

PS2 er så småt på vej ud, oraklet siger du skal købe en Xbox360 der er en bedre investering.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 09-12-07 17:14

Faktisk er den klart mest populære maskine pt. Nintendo Wii.

PS2 har nok en ret begrænset levetid, i og med at 3'eren er udkommet.
Sony har ikke meldt noget ud, men jeg vil være meget overrasket, hvis de nyeste spil fortsat udkommer til både 2'eren og 3'eren til næste jul.

Omvendt har PS2 nok det allerstørste antal udgivne titler, så hvis det ikke er nødvendigt at kunne spille det allernyeste Fifa flere år ud i fremtiden, vil PS2 være et fint valg.

Accepteret svar
Fra : polzki

Modtaget 220 point
Dato : 10-12-07 22:52

Det er bestemt ikke en dårlig ide at købe en ps2. Der vil i hvert fald blive ved med at blive produceret spil til ps2 et par år endnu og med det spil udbud der allerede er og til de priser du kan få spillene til idag er det er rigtig god investering. Dog vil jeg sige at xbox 360 også er ved at blive en rigtig god investering men den er jo noget dyrere det samme er spillene.

Ps. nintendo wii er ikke den klart mest populære maskine den ifølge wikipedia har xbox 360 solgt 13,4 millioner mens wii har solgt 13,2 mill.
Hvis du vil have de nye store blockbuster spil er mit råd at du køber xbox 360 hvis du bare vil have nogle fede spil oplevelser ps2 et godt valg. Lad være med at købe en ps3 det er en dårlig investering.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 11-12-07 00:30

Wii'en har været på markedet kortere tid end Xbox360, men har solgt flere. Tallene på Wikipedia passer ikke.
http://nexgenwars.com/
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3162770

Med hensyn til valg af spillekonsol er det vigtigste sådan set, hvilken genre (og evt. serier) man ønsker at spille. Hvis du vil spille Gears of War er Xbox'en det eneste valg - omvendt har både Sony og Nintendo også nogle "eksklusive" titler, som kun udkommer på deres konsoller.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-12-07 08:36

Xbox er faktisk kun til voksenspil, så mit råd skal kun bruges hvis det er en voksen gavemodtager. Er det et barn synes jeg du skal vælge WII som opfordre til bevægelse.

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 17-12-07 19:21

Tak for svaret polzki.