/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilke krav til en computer?
Fra : mmoel02
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 07-12-07 18:30

Jeg skal snart ud at købe en ny computer. Jeg spiller mange spil (fx. pro cycling manager, online poker på PKR.com), og stiller derfor høje krav til grafik og hurtighed. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvilke minimumkrav, jeg skal stille til en computer for at den kan køre spil RIGTIG godt. Kan disse krav eventuel opfyldes på en bærbar computer?

Kasper

Kommentar
Fra : Elsgaard

Dato : 07-12-07 18:55

Hej,

Jeg vil sige til pro cyckling manager og poker skal du ikke bruge den vildeste grafik

du kan sagtens ud fra hvad du giver udtryk for her købe en bærbar computer.

jeg vil anbefale dig.

17" skærm

2048 MB Ram (skal ikke være delt med graffikkort) Hvis den skal kører Vista.

512- 1024 grafik (ikke delt)

Med andre ord, jeg mene du med fordel at du kan købe en standar bærbar comuter fra f.eks. Bilka...

Det vigtigste du skal være opmærksom på er at rammene ikke må være fordelt på graffikort og almindelig ram. de skal være "uafhængige) af hinanden.

Håber du kan bruge det til noget

Mvh

Elgaard

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-12-07 19:12

Problemet med dem man køber, er det ikke at de ram grafikkortet bruger bliver taget fra systemets egen ram? Medmindre det er dedikeret?
Eller husker jeg fejl hm.

Kommentar
Fra : Elsgaard

Dato : 07-12-07 19:26

Jo altså der skal være dedikeret grafik og ram

Hvis du forstår?

Mvh

Elsgaard

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-12-07 19:56

Fandt lige et eksempel her fra A-Z

Citat
op til 895 MB GeForce 8400M
grafik (heraf 128 MB dedikeret)

Kommentar
Fra : Elsgaard

Dato : 07-12-07 20:18

Ja der kan du se at system ram og grafik ram er det samme så at sige.

det skal være 2 separate ting efter min mening. så du har f.eks 2048 ram og 528 grafik ram.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-12-07 20:21

Tænkte jeg nok

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 07-12-07 21:43

Prøv og kig på dette link – forbrugerstyrelsen har faktisk lavet et udmærket skema til at vurderer ens behov. http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/computerbehov/?no_cache=1

God fornøjelse med den nye maskine – når den kommer…

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-12-07 00:11

Hvis du køber bærbar vil du aldrig få så stærk en computer, som du kan få som stationær.

Det hænger sammen med at hurtige processorer og hurtig Ram og stærke grafikkort bruger meget strøm og varmer meget. Det kan man ikke have på en bærbar, som skal kunne køre på batteri, og hvor der ikke er plads til stor køling.

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 10-12-07 13:05

Kan ikke sige andet end www.topdata.dk

Hvis du skal spille krævende spil, så vælg en af computerne med et geforce 8800GT.