/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Blokering af bestemte sider. ?
Fra : LRønning
Vist : 859 gange
50 point
Dato : 07-12-07 17:41

Er der nogle der kender nogle programmer der kan blokere hjemmesider som porno osv. ”så brugeren af pc’en slet ikke komme ind på hjemmesiden?"

Jeg kender selv Blu kode

Accepteret svar
Fra : Bjarkan78

Modtaget 60 point
Dato : 07-12-07 18:21

der var et program der hedder cybernanny men fælles for alle programmer er at de er lidt fucked up. Enten blokerer de for ting som man gerne vil se eller også blokerer de kun for halvdelen af det man vil blokere et eksempel: søger man på spicegirls kan man komme ind på enten det frygtlige bands hjemmeside ellers en pornoside, skal spicegirls så blokeres som søgeord ?
Et andet problem er at de flest programmer er engelsksprogede og derfor ikke blokerer danske søgeord.
En sidste type blokerer grafik og billeder med for meget skindfarve men så kan man pludselig ikke se billeder af en brækket arm eller feriebilleder.
Mit råd er derfor at snakke med de personer man gerne vil holde fra bestemte sider eller bestemte genrer samtale er nok bedre end forbud aligevel.

Kommentar
Fra : LRønning

Dato : 07-12-07 18:30

Hehe.. helt sikker... mest fordi jeg skal bruge et par eksempler af disse programmer til en opgave :P

ellers mange tak!

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-12-07 18:40

Red Barnet har et par link, det ene er gratis til private og det andet kan prøves 14 dage.

http://www.redbarnet.dk/Default.aspx?ID=604

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-07 20:19

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-accessproxy.html

en rigtig god erstatning for ie-spyad der netop stoppede de grimme sider er her:

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40716

Godkendelse af svar
Fra : LRønning

Dato : 10-12-07 05:28

Tak for svaret Bjarkan78.

Kunne også bruge lidt af det du skrev i min opgave.