/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virtuel Hukommelse
Fra : boy150
Vist : 3617 gange
50 point
Dato : 07-12-07 16:48

Når jeg sidder og arbejde i f.eks. "Word", dukker med ujævne mellemrum følgende meddelelse op i en "pop up" nederst på skærmen:
"Windows - Den minimale virtuelle hukommelse er for lille.
Systemet har næsten ingen virtuel hukommelse. Windows øger størrelsen på sidefilen til
den virtuelle hukommelse. Under denne....."

Hvad betyder det?
Hvordan kan jeg slippe for disse meddelelser?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-12-07 17:06

Hvor meget ram har computeren?

Kommentar
Fra : Elsgaard

Dato : 07-12-07 18:34

Hej,

Efter min overbevisning kunne det tyde på at du har flere programmer åbne på samme tid.

Du har formentlig også din mail åben osv.

Jeg vil mene at du skal have nogle flere ram i computeren.

Spørg evt andre kolleger om de har samme problemer. Hvis ikke de har samme problemer

kunne i sammenligne hvor mange ram der er i jeres computere.

Mvh

Elsgaard

Kommentar
Fra : Elsgaard

Dato : 07-12-07 18:41

Alle programmer kræver et antal af rammene.

F.eks kræver outlook 10 % af rammene Windows kræver måske 50 % (det er kun eksempler) så er du på 60 % af den samlede kapacitet så hvis du kan forestille dig at du også andre programmer kørende, ja så er der pludselig for lidt hvis du så åbner et 4 eller 5 program.

Jeg vil mene det er sådan det hænger sammen.

Håber du kan bruge det til noget

Mvh

Elsgaard

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 07-12-07 18:58

Her er noget som hjalp mig ud over problemet: http://www.helgec.dk/pagefil.html hvis du har flere drev på din computer, så kan det anbefales at bruge et andet drev end C drevet til den nye store sidefil

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-12-07 22:45

Den virtuelle hukommelse har intet med RAM at gøre, den virtuelle hukommelse er den, som ligger på din HardDisk, de kaldes også for sidefiler. Hvis din HD er ved at være fuld kan windows ikke selv udvide med mere virtuel hukommelse. Hvis du tømmer papirkurven og laver en defragmentering kunne det måske løse problemet. De filer som du smider i papirkurven er ikke slettet fysisk og ligger derfor stadig og tager diskplads op, det er derfor de kan gendannes, først når du tømmer papirkurven frigøres pladsen.

vh

Godkendelse af svar
Fra : boy150

Dato : 08-12-07 23:45

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har gjort, således som dit link anbefaler, men har endnu ikke får nogen meddelelse om manglende virt. hukommelse - det vil først vise sig over lidt længere tid.
Men ellers tak for hjælpen.
m.v.h.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-07 23:48

Selv tak jeg tror dit problem er løst, jeg har heller ikke fået den meddelelse efter mit forsøg