/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HDD flyttet til ny PC
Fra : tadeo
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 07-12-07 13:45

Min gl. Seagate Sata HDD 320 GB. registreres ikke i Bios eller i systemoplysninger på min nye Medion PC 8828 med Vista, kan se den i Everest Home programmet, hvad kan være galt?

Vil være glad for at få løst problemet, på forhånd tak.

Mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 07-12-07 13:58

Har du sikret dig at jumpers sidder rigtigt? Er det åbnet for din SATA/ATA port inde i BIOS?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 07-12-07 14:07

Sata porte er nedtonet der er 4 stk,
har fjerner en Jumper, men det virkede ikke med den sat i.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 07-12-07 14:08

PS. hvordan for jeg de porte åbnet?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-12-07 14:18

Har du jumpet som slave

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 07-12-07 14:32

Da det var en nr. 2 HDD i min gl. sad Jumpet i, kunne ikke se om det var slave,
det har det sikkert været, men den virkede heller ikke som tidligere nævnt,
Kan se nu den står med nr. i bios, men kan ikke åbne den,
der er 3 partioner på den.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-07 00:16

Din gamle harddisk skal være SLave eller CS (cable select) hvis det ikke er en SATA HD og den sidder på samme kabel som den nye HD.
En ikke SATA HD bør sidde som MAster på kabel 2 og evt. CD/DVD på kabel 2 skal så være MAster.
Her bør du også kunne se din harddisk:
h-klik på denne comp > administrer > diskhåndtering.

Forsøg ikke at "køre" nogen programmer fra den gamle HD.
Men du kan hente filer.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 08-12-07 11:28

Tak for svaret e.c.

Du nævner det jeg henad vejen fandt ud af, den funker i den nye PC,
den var registreret i bios, jeg kunne bare ikke se det , men den var der
De data jeg havde på hdd´n, kunne ikke åbnes, den skulle konverteres til Vista,
om igen, ind i den gl. PC., overføre data til en ekstern HDD,
ud igen til den nye PC. formatere den og opdele i partioner, hvilket var nemt.
nu funker det hele.

tadeo