/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Ønsker kun medlem af a-kasse..
Fra : assistent123
Vist : 3139 gange
40 point
Dato : 07-12-07 09:53

Hej

Jeg er medlem af HK - men jeg ønsker kun at være medlem af A-kassen.

Såfremt jeg skal melde mig ud via et personligt brev, hvad skal jeg så skrive?

Har desværre ikke flere point...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-07 09:59

Jeg melder mig hermed ud af fagforeningen .
Vil blive i A-kassen fremover.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-07 10:18

Held og lykke, HK er den mest besværlige og bøvlede
fagforening i dk.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 07-12-07 10:23

Hej Teil

Besværlig og bøvlet? Tjaaa, jeg har hele mit liv været medlem af HK. Og derigennem været aktiv i HK-Ungdom, og jeg er skam fuldt ud tilfreds. Det eneste minus er dog deres prioritering. Eks. køb af n yt stort hus i København, når medlemsflugten var en realitet.

Og iøvrigt er det dem der er overenskomstforhandlere. Og andre foreninger der snylter på HK's arbejde.

Men lad os alle kun være medlem af en A-kasse, så skal i bare se, så bliver det samme vilkår som før fagforeningerne trådte til. Man skal ikke glemme at uden foreningerne, så havde arbejdsmiljøet været en del dårligere end det er idag. Og i nogen lande, hvor de forsøger at forene deres krafter. De bliver sku enten anholdt eller skudt.

Men fremtiden i mine øjne i danmark ser sku sort ud. Alle tænker kun på sig selv, og ikke på andre. Havde det ikke været for andre, så havde man det sku ikke så godt idag som man har det.

VH
Moltov
p.s. Det er selvfølgelig op til en selv om man vil være medlem eller ej. Så må vi andre vel klare læset.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-07 10:26

Tillykke med det moltov.

Kommentar
Fra : assistent123

Dato : 07-12-07 10:42

Min mand er selvstændig, - og jeg arbejder i hans firma. Så dermed er det vel lidt tvistet at være medlem af HK....?

Jeg har et familiemedlem, der er "arbejder" for HK, - vedkommende har lige været til julefrokost
med fri bar, - har "fået en bærbar-computer", været på en rejse til Mallorca og så videre.

Et andet familiemedlem har været medlem af HK i 25 år - jeps fik en halskæde?

Såfremt man kunne splitte kontigentet op, deltog jeg gerne........der ingen tvivl om at der også er nogle ting i "regnskabet" der bliver gemt godt!
Nej, - jeg snakker IKKE i tåger!

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-12-07 10:50

Citat
Så dermed er det vel lidt tvistet at være medlem af HK....?

Ikke spor, er der en overenskomst. Så gælder den ligemeget hvem der
ejer firmaet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-07 10:55

Citat
Jeg har et familiemedlem, der er "arbejder" for HK, - vedkommende har lige været til julefrokost
med fri bar, - har "fået en bærbar-computer", været på en rejse til Mallorca og så videre.

Et andet familiemedlem har været medlem af HK i 25 år - jeps fik en halskæde?

Tak det viser hvor vi har danmarks ringeste fagforening.
Har hørt fra flere medlemmer der får næsvise og ubehøvlede svar når de
ønsker hjælp fra HK.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-12-07 12:09

jeg synes det rigtigste er at henvende sig personligt ved udmeldelse. Så blivwer der ingen misforståelser.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-12-07 12:19

I starten var jeg også kun medlem af A-kassen bare for at optjene dagpengeretten men der var der heller ingen overenskomst på arbejdspladsen...
Men alligevel fællesskabet er ikke gratis.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-12-07 15:52

Hej

Jeg kunne ALDRIG, uanset hvilke fagforening jeg end er i, drømme om at støtte den "faglige" pamper del.

Da jeg var syg, i lidt over en måned, godkendte HK at jeg blev fyret under sygdom.

Men OK, lad dem bare sidde og æde deres fede frokoster, men det bliver ALDRIG for mine penge.

Men du skal sikre dig, at du får din ancinitet med, for jeg ved flere tilfælde, hvor HK har "glemt" at overføre anciniteten, så der må du love mig at være vågen.

Og slutteligt, i dag er der ikke mange unge under 25, op til 30, der overhovedet er medlem er nogen form for fagforening, og efter den 55 årige Harald Børsting er blevet formand, så er dynamikken da for alvor væk.

Hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-12-07 15:56

Man kunne jo så også helt lade være med at arbejde....

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-12-07 16:14

Hvad så under en evt konflikt/strejke...så er det for egen regning.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 11-12-07 12:17

Jeg har selv været ansat i en a-kasse, og der skulle vi bruge en skriftlig udmeldelse. Det er således dig der skal skrive under på tro- og love, at du ønsker at melde dig ud.

Normalt har du en månedsopsigelsesvarsel. Så det er med at få det gjort hurtigst muligt.

Du skriver blot at du ønsker at melde dig ud af fagforeningen, men ønsker at beholde dit medlemsskab af a-kassen.

Så modtager du en skriftlig bekræftelse. Du kan eventuelt ringe og "advare" dem først, så de er forberedt. Men jeg er næsten 100% sikker på, at de vil have en skriftlig opsigelse.

Men i forhold til at din mand er selvstændig og du er ansat hos ham skal du være opmærksom på, om du overhovedet er dagpengeberettiget, hvis du skulle blive ledig. Der er nemlig særlige regler på dette område. Du bør derfor kontakte din a-kasse og høre om det kan betale sig, fortsat at betale til dem eller om du skal skifte a-kasse.

Kommentar
Fra : Daneboy

Dato : 05-01-08 19:23

Jeg har selv engang meldt mig ud af HK, men det var dog både den faglige del og a-kassen jeg forlod.

Jeg skrev bare et brev til dem og forklarede det som det var, at jeg bl.a. ønskede at være medlem af en upolitisk forening.

Fik en bekræftigelse tilbage og så var der ikke nogen problemer i det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-08 00:49

Husk at man ikke melder sig ud af A-kasser, man bliver overført til en anden.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-02-08 22:05

Hej

Har du fundet ud af, hvad du skal ?

Og så har du ikke uddelt point, for bedste svar.