/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook express
Fra : dhmoelsted
Vist : 778 gange
200 point
Dato : 06-12-07 23:31

jeg har et gråt skilt der popper op ved aktivering af mit adressekartotek i outlook express
der står....:
ADRESSEKARTOTEK-OVERORDNET INDENTITET
_______________________________________________
adressekartoteket kunne ikke finde en e-mail-klient, som kunne startes.

adressekartoteket bruger simple mappi-protokollen til at sende mail.hvis din e-mail-klient har en indstilling der tillader den at håndtere simple mapi -opkald skal du aktivere denne indstilling i e-mail-klienten og prøve igen.
dette står på skiltet, det skal siges at outlook express kører fint modtager post og jeg kan sende via den , blot manuel IKKE igennem adressekartotek og det er træls jeg mener ikke at have pillet i noget er der et godt råd
tak
hans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-07 00:04

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/OE6.exe

hent ovenstående fil

Når filen er hentet skal du genstarte Windows. Undlad at starte Outlook Express

Dobbeltklik på det programfix du netop har hentet

Klik på Start i den lille programboks der kommer frem

Vent et kort øjeblik mens programmet overskriver de defekte systemfiler med nye

Tryk Ok og genstart

BURDE virke - hvis ikke så prøv at systemgendanne til før problemet opstod

og

kontroller om OE er din standard

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-12-07 09:29

hej mirit
jeg har foretaget mig som du skrev , men desværre hjalp det ikke , ved heller ikke hvoer langt tid problemet har været der med hensyn til gendannelse men det er måske ligemeget? og med hensyn til om OE er min standard ved jeg ikke noget om piller ikke ved den slags og ved ikke hvor den skal tjekkes ville du have ulejl. med at forklare mig det, og evt hvad jeg nu skal gøre har desværre ikke gratis support ved tdc længere
hej fra
hans
ps bare mærkligt outlook funker ellers ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-07 10:03

når du ikke ved hvornår problemet opstod så lad være med at bruge systemgendannelse

vil du fortsætte med mapi så kig lidt nede på siden her:

http://support.microsoft.com/kb/179637/da

ps.. bruger du andre mailprogrammer på din pc ?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-12-07 10:30

hej igen
miritdk
tak for linket det vil jeg kikke på ja jeg har et par ofir mail men det er nogen jeg har haft i længere tid og ikke bruger (sjældent )men tømmer for reklamer
jeg havde tiknyttet en spamfighter til min outlook en jeg i sin tid lagde ind igår fjernede jeg en jubii spamfighter der lå i min outlook så lagde den anden spamfigther sig der i stedet den har jeg osse fjernet ved ikke om jeg skal ha det er ellers rimlig sikret mener jeg, men det har vel ikke noget at gøre med adressekart.jeg skal desværre ud lidt men vil du have ulejlighed med at svare
tak
hans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-07 10:38

ofir har ikke noget at gøre med din OE

spamfighter og jubii spamfighter er een for meget - så een af dem skal væk - ellers risikerer du konflikt imellem de to programmer - jeg ville fjerne jubii udgaven

Hmm - det adressekartotek må jeg lige se om jeg kan finde noget om - men - har du brugt for eks microsoft outlook i stedet for outlook express på et tidspunkt ????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 07-12-07 10:40

og så lige - er sendt post nedtonet i adressekartoteket så du under handling ikke får muligheden for at sende eller hvordan udarter det sig ??

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-12-07 15:35

hej igen
miritdk
pt har jeg slet ikke nogen spamfeighter, skal jeg bare tage den som man heter med et hvidt rundt logo.
jeg har på et tidspunkt installeret office 2007 incl den microsoft outlook men den blev ikke brugt jeg har så siden da office er så stor fravalgt den og andre ting i office som jeg ikke har brug for , om det så har noget at gøre med det ????
hvis du mener at allerede sendt post i hovedfeltet er nedtonet er det det, i adressefeltet klikker jeg bare på et navn adressen bliver grå og jeg trykker på handling og send post så popper dette famøse skilt op jeg prøvede at stikke en finger i jorden ved tdc men de siger at det er en systemfejl og da jeg ikke har gratis hjælp og da fejlen var af den karakter skulle jeg henvende mig hos microsoft
dit link dertil kan måske så hjælpe
mvh
hans

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-12-07 15:58

hej miritdk
nu består verden ikke længere gik ind under indstillinger i outlook standardmeddelselsprogrammer
dette program er valgt som standard til post og
dette program er valgt som standard til nyheder
gjorde begge inaktive så kører det ????mystisk måske ikke det rigtige men adressefeltet virker

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-12-07 16:02

lige en slutter der er spamfighter i mit mail opsætning er dettte ikke nok

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-12-07 18:16

Tak for svaret miritdk.
da du har været hjælpsom skal du ha point
mvh
hans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-07 19:58

Citat
jeg har så siden da office er så stor fravalgt den og andre ting i office som jeg ikke har brug for , om det så har noget at gøre med det ????
.. den kan nemlig drille - derfor mit spørgsmål - sørg for at få smidt den helt ud - men importer lige alle adresser til OE

Citat
nu består verden ikke længere gik ind under indstillinger i outlook standardmeddelselsprogrammer
dette program er valgt som standard til post og
dette program er valgt som standard til nyheder
.. jeg er i tvivl om du mener outlook i dette - eller outlook express - er det sidstnævte er det blot godt og netop hvad du skulle

Sorry - har ikke været her før nu