/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hjælp til vaskemaskine søges
Fra : midway1972
Vist : 1170 gange
40 point
Dato : 06-12-07 22:52

jeg har en bauknecht wak 1600he som melder f11
det startede idag da jeg skulle vaske tøj og da maskinen er færdig med at vaske og skal til at centifrugere og er kommet op i omdrejninger melder den f11 og motoren tikker og lukker ned for hastigheden
kullene er skiftet for ca 6-8 mdr siden og jeg har haft motoren ude idag for at tjekke kullene og der er ca 2-3 cm tilbage af dem.
jeg samler den igen og starter en vask og den når til slutningen og melder f11
og maskinen tikker endnu mere fra kullene

hvad kan det være har brug for lidt hurtig hjælp ellers tænder lillemor af

M.v.h

Lennart

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 40 point
Dato : 07-12-07 00:53

Har du tjekket filteret. hvis det er delvis stoppet kan den ikke blive af med vandet og vil lave det nummer. Den skal være tom for vand før den kan centrifugere.

Godkendelse af svar
Fra : midway1972

Dato : 07-12-07 06:22

Tak for svaret stig54.

Kommentar
Fra : midway1972

Dato : 07-12-07 06:23

er det filteret forneden på maskinen du mener stig54

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-12-07 10:04

ja afløbsfilteret der sidder ved udpumpningspumpen,

Kommentar
Fra : midway1972

Dato : 07-12-07 15:43

d.v.s filteret foran på maskinen som man drejer/åbner, for hvis det er det så er det tømt og maskinen gør stadig det samme
men hvis du mener noget andet så skriv lige igen

Kommentar
Fra : midway1972

Dato : 07-12-07 18:45

jeg har haft den skilt af igen og skiftet det ene kul men den gør stadig det samme
jeg prøvede flere gange kun at centifrugere ved 1000 omdejninger men stadig det samme.

så jeg er virkelig på S...... og jeg gider ikke ofre mange penge på den eller på en ny

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-12-07 19:18

hvorfor tror du hele tiden det er kullene, og ja det er trevlesien forneden jeg mener, tjek også om propellen dernede kan dreje rundt

Kommentar
Fra : midway1972

Dato : 07-12-07 22:35

fordi kullene tikker helt vildt og sien er renset og propellen drejer som den skal

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-12-07 00:09

Er du sikker på at det ikke er automatikken der tikker

Kommentar
Fra : midway1972

Dato : 11-12-07 21:24

ja for lige så snart kullene er ude er den mussestille så det er 100% sikkert
men jeg fandt lige ud af at den ikke altid når skylleprogrammet så måske der er noget andet der er gået.