/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skrivebords ikoner
Fra : geu
Vist : 1153 gange
500 point
Dato : 06-12-07 19:01

Jeg vil gerne fjerne ikon baggrundsfarve på skriveboret. Der er i dag kommet sådan en trist farve ved teksten. Jeg har prøvet det samme som står her http://www.geertsen.dk/tips.asp#7 Men det hjælper ikke noget.

Forslag til hvad jeg kan prøve?? For jeg har ikek nogen ide om hvad jeg har lavet om Men nok en fejl 40

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 06-12-07 20:31

For XP Specifically:
1. Open the Control Panel
2. Click the "System" Icon
3. Choose the "Advanced" Tab
4. Under the "Performance" Section, click "Settings"
5. Now, here's the trick.
a. Locate the "Use drop shadows for icon labels on the desktop" Option
If the box is checked, then "un-check it" (turn it off), then click "OK"
b. Check the box (turn it on), then click "OK"

Voila

/Peter

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 06-12-07 20:32

Du kan også prøve denne: http://www.sillysot.com/download.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-07 22:36

højreklik på skrivebordet - vælg så egenskaber - fanebladet skrivebord - under knappen farve finder du den farve du ønsker - klik anvend/ok (du kan selvfølgelig også vælge baggrund hvis det er i din smag)

jo lysere baggrund jo flere problemer med teksten til ikonerne - så prøv at finde en rimelig mørk og gå evt ind i andet under farver for at finde den rette.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 06-12-07 22:58

Nu er problemet ikke teksten.. Men den firkant der kommer bag ved i den farve man nu vælger. ser jo ikke så fed ud på et billede som baggrund

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-07 05:09

Har du mon slået webindhold til ved en fejltagelse prøv at højre klikke på et tomt sted på skrivebordet, hold musen over linjen Arranger ikoner efter, hvis der err markering ud for linjen Lås elementer med webindhold på skrivebordet, så klik lige på linjen for at fjerne markeringen, hjalp det ?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-12-07 09:22

o.v.n>> Nix det var ikke det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-07 09:38

blot en tanke - hvis du bruger billede som baggrund på skrivebordet - så prøv at fjerne det (rul op til ingen) og erstat med en farve - sådan var det i hvertfald engang - men jeg må indrømme at det ikke sker her

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-12-07 14:56

Lyder mærkeligt

Jeg prøver lige et skud i tågen

Når du har gjort dette som står i tippet:

Højreklik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber"
Vælg fanebladet "Avanceret"
Klik på "Indstillinger" under "Ydeevne"
På fanebladet "Visuelle effekter" markeres "Brug skygger til ikoner på skrivebordet"
Klik på "OK"

Husker du så at klikke på "Anvend" inden du klikker på OK ?

Accepteret svar
Fra : dhmoelsted

Modtaget 500 point
Dato : 08-12-07 15:32

Det er vel ikke sådan, at du har hentet/køre med Web skrivebord?
Højreklik et sted på skrivebordet, klik på egenskaber, klik på faneblad Skrivebord.
Klik på knappen "tilpas skrivebord", klik på faneblad WEB
Prøv at fjerne flueben fra Min aktuelle startside

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 08-12-07 15:35

Tak for svaret dhmoelsted. Var lige det der skulle til