/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jørgen Poulsen.
Fra : Mosebaek
Vist : 1095 gange
100 point
Dato : 06-12-07 15:43

http://www.bt.dk/article/20071206/nyheder/712060367/

Godt man ikke har stemt på sådan en dromedar.Eller Ny Alliance,for den sags skyld.
Nu har jeg aldrig kunnet fordrage manden,det skal ikke være nogen hemmelighed.
Men det viser atter en gang,folks grådighed.Især dem højt på strå.
Så venner,glæd jer.Nu skal Røde Kors,nok snart igang med en ny indsamling,til fordel for Jørgen Poulsen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-07 15:47

ALLE indsamlinger går vel ud på at forgylde dem der "allerede" har (ansatte osv.)

Formålet er jo kun et skalkeskjul - de ser alligevel ikke meget af det indsamlede......

Principielt giver jeg ALDRIG noget til indsamlinger (det er REN tiggeri) , men støtter DIREKTE hvis det er noget der falder i min smag.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-07 15:55

Det burde ikke komme bag på mig, men alligevel bliver jeg møj hamrende forarget.

Man kan heller ikke bestride to jobs ansvarligt og dybdegående, det burde han da også vide inden han stillede op til folketingskandidat, ergo burde han selv sige op hos Røde kors.... klaphat

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-12-07 16:23

Jamen, kan det overraske ?
Manden har jo talrige gange stillet op i katastrofeområder med stor pressedækning - bragt dertil i privatchartrede jetfly - intet er for godt til hr Poulsen.
Grådigheden kender ingen grænser.
Så vidt jeg husker gav han afkald på sin hyre i valgperioden, og så må det være rimeligt at antage, at hvis han blev valgt ind (hvem har dog stemt på ham ?) fratræder han et embede han ikke kan bestride (har han det nogensinde ?).
Bidragsyderne til sidste tiggerrunde må føle sig godt snydt.
Han og Ritt (+ et par andre) kunne tage hinanden i hånden og melde sig til et kursus i anstændighed.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-12-07 17:10

og hvis han, som han påstår, er blevet fyret og dermed berettiget til fratrædelsesgodtgørelse, foreligger der vel en fyreseddel. hvorfor skal den slags altid have et gyldent håndtryk. de har jo scoret kassen i kraft af en stor løn.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-12-07 17:34

Den skabede platugle skal ikke ha en bøjet 5 øre. Han stillede frivilligt op til valg, og på det tidspunkt var der ikke tale om et borgerligt ombud. Så hans afgang fra Røde Kors var hans egetvalg. Ud af kiosken med ham. Så kan han gå på røven sammen med det lisså latterlige parti, som han lige fik fedtet sig ind i. Ajiiii hvor er den knold dog usmagelig og usympatisk

Betaler Røde Kors, vil jeg anbefale at man stopper sine donationer og vælger en anden insttitution, og ikke undlade at gøre Røde Kors opmærksom på det

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 06-12-07 17:58

Smagsløst, simpelt hen!

Hvordan kan manden stå og kræve det latterligt store beløb , når han ingen problemer har haft med at trække skejserne ud af vi andre... og så fra Røde Kors

Og enhver kan regne ud, at han med et gyldent håndtryk i den størrelsesorden, ikke har manglet noget mens han stod i spidsen af foretagendet.

Føj for _____ (og her var han lige ved at få en pæn pige til at bande)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-07 18:02

Jørgen Poulsen er da over alle.

Da det blev officielt, at han nu stillede op til valget kunne man se ham på TV som det mest fjollede en mand på hans alder nu kan opføre sig.

Er han ikke opstillet i Sønderborg !!! Det tror jeg, så nu kan han få dækket sine rejseomkostninger fra Rungsted til Sønderborg

Med kravet om 2 mill. (gyldent håndtryk) så skader han sin tidligere arbejdsplads mere end det gavner. Fik han en mill. om året for at være klovn i medierne !!!!!

Ja ja nu må han selv betale sine rejser. Lønnen i folketinget er mindre end den han fik fra Dansk Røde Kors. Han har sikkert fået lommesmerter. Men så kan han også prøve det.

Trist for Dansk Røde Kors at de har haft sådan en klovn som leder. Jeg tror at mange vil fravælge at give deres støtte fremover.

Her er så lidt om Jørgen Poulsen

http://nyalliance.dk/show/227/J__rgen_Poulsen.htm

og hans nye alliance

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-12-07 18:12

Hvis han er berettiget til en fratrædelsesbeløb på 2 mill. kr. jævn. sin kontrakt skal han selvfølgelig have dem.

Jeg og andre navlebeskuende ville også kræve vores ret - det uanset hvilken arbejdsplads der var tale om.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-07 18:17

Hvis der var valg i morgen ..... mon han så ville blive valgt til folketinget !!!!

Manden er 64 år og kan søge folkepension ... det anbefaler jeg ham at gøre.

Nu har han optjent pension, da han var korrespondent for DR, Dansk Røde Kors og nu forsøger han med folketinget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-07 18:19

Han har jo selv søgt orlov !!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-07 19:05

Glæder mig,så mange der deler mine synspunkter.Selvom stodderen,altid har virket frastødende på mig,troede jeg i alt min naivitet,at han havde sympati for den humanitære organisation,han stod i spidsen for.Ja,måske endda følte en slags "kald".Det virkede da sådan,når har i tv,inden en indsamling,såd med våde øjne og hældte vand ud af ørerne.Men i sidste ende,var det nok hans egne konti,han havde i tankerne.
Desværre har vi set lignende hændelser i Red Barnet og Kræftens Bekæmpelse.
Jeg låser konsekvent døren og ta`r batteriet ud af dørklokken,når jeg ved der er indsamlinger,af disse typer.Jeg gider ikke ofre penge på slige chefers fede bankkonto`er.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-12-07 19:05

Har aldrig kunne fordrage denne selvretfærdige mandsling, der uden ansvar altid udtaler sig på Den Tredie Verdens og Befolkningens vegne...meeeen mon dog ikke det er tid at spise brød til Den Halve AND...

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1194054.ece

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-12-07 19:10

BrækTabloid

Ziggy99

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-07 19:14

Jeg tror det er en misforståelse?
Nu kender jeg ganske vist kun Jørgen fra vores aller første skitur til Østrig...

Vi var helt nybegyndere, og i brochuren stod "Lige ved liften",
Ja, Go' Morn', der var helt lodret og vi måtte gå... ind til begynder træningen 2 km væk...

Men på samme lille højfjelds hotel i Söll, boede en nu lidt yngre Jørgen Poulsen,
med to meget forskellige døtre, også på skiferie...

Og vi kom godt ud af det sammen, spiste godt, bestilte Südtyroler til næste dag, etc.
Og Jørgen var meget underholdende, ved I han har gennemført Vasa Løbet,
har spist slanger ude i Østen, til stor hjemlig forargelse osv.

Jeg er sikker på at det er en misforståelse...

Jørgen ville aldrig bede om så mange penge til sig selv.
Måske går de ubeskåret til Jule Geder i afrika, eller ugifte Muslim Enkers børn??

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-07 19:25

Ja det er jo på den tid hvor "enkelte" OGSÅ tror på julemanden

Kommentar
Fra : skibonitten01

Dato : 06-12-07 19:28

ER FULDSTÆNDIG ENIG I OVENSTÅENDE INDLÆG,HAR ALDRIG KUNNET FORDRAGE HAM.
NÅR HAN STOD DER OG GRÆD FOR ÅBEN SKÆRM OG TIGGEDE
GIVER ALDRIG TIL DEN SLAGS INDSAMLINGER,NÅR MAN HAR SET ATHR POULSEN HAR
HÆVET ET HONORAR PÅ 1,4 MII OM ÅRET

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 06-12-07 19:49

Har altid respekteret hans meninger.
Han er trods alt en god Journalist.
Det slog BARE klik for ham, da PALME blev myrdet.

Men hvorfor dog ''hade'' ham for noget han har ret til
SGU da ikke værre end TDC Chefer der får ````??
for at gå af i UTIDE
eller se Politikere der LYVER Danmark op og ned af nakken +
Ikke værre end en DON Ø og hvad han står for.

Så det GODT man kun er medlem af ''kan' du''
for at gøre søgning værre ??¨¨¨**¨¨

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 06-12-07 19:50

Citat
Han er trods alt en god Journalist.
¨

VAR

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-07 20:01

Citat
Jeg har aldrig - og kunne aldrig drømme om - at stille sådan nogle krav, som det nu bliver blæst ud. Aldrig i livet. Det er en sag, som Røde Kors og jeg ordner i al mindelighed, siger Jørgen Poulsen.

Jeg gad godt være en flue på væggen, når de nu skal ordne det i al mindelighed

http://www.bt.dk/article/20071206/nyheder/712060399/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-07 20:15

Det var jo det jeg sagde...

Min gamle "südtyroler" ski kammerat Jørgen, ville aldrig bede om så mange penge,
for personlig vindings skyld...Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-07 20:22

Ja ja Svend, men du skal jo ikke være med, når det ordnes i "al mindelighed"

Din gamle ven Jørgen har skadet Dansk Røde Kors.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-07 20:26

Det kan jo være samvittigheden bliver lidt mere fremherskende,i takt med han fylder mere og mere,i dagens medie(ere).Håber han ta`r det som en ordentlig begmand.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-07 20:35

Når alle andre "kanfå" - vil jeg også.......

Børnene i Afrika bliver jo iokke mætte af at spise min Mercedes......

50" kan de nok heller ikke fordøje

Men den sidste rest af af rødvinen, sender jeg da gerne derned.... (men flasken bedes sent retur)

Jo - de bliver sgutte mætte af mine millioner - naboens mætter mere.....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-12-07 20:36

Nu er dansk presse jo ikke altid den mest troværdige, og selv om jeg heller ikke er forelsket i hr. Poulsen, skal enhver tvivl vel stadig komme den anklagede til gode

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-07 20:37

Citat
skal enhver tvivl vel stadig komme den anklagede til gode

NIX

De skal dømmes FØR skaden sker.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-07 20:38

Det kaldes "forebyggelse"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-12-07 20:39

Men vel stadig lidt utiltalende

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 06-12-07 20:41

Og man skulle jo nødig gå glip af massehysteriet...

(syns nu stadig manden har en uheldig fremtoning)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-12-07 20:45

Citat
(syns nu stadig manden har en uheldig fremtoning)

Helt enig, men lad os nu slå koldt vand i blodet og se tiden an et par dage, det er ikke første gang at dansk presse har sluppet en "and" ud.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-12-07 22:18

Tillykke Jørgen Poulsen med de 750.000 kr. - du havde garanteret ikke fået dem hvis du ikke var berettiget til dem og du har været en god ambassadør for Dansk Rødekors.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-12-07 22:22

Og ifg. tv-avisen 22.00 er det Røde Kors der ikke ønsker ham længere, så er det vel også i orden med afregningen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-07 22:26

Citat
Pengene skal tages ud af Røde Kors' kasse, og det betyder, at nødhjælpsorganisationen groft sagt kommer til at mangle 750.000 kroner til at hjælpe ofrene for sultkatastrofen i Zimbabwe.

http://www.bt.dk/article/20071206/nyheder/712060420/

Så kan han jo holde sit otium der (Zimbabwe) og dele lidt ud til dem, der lider nød.

bentjuul jeg er ikke enig i det du skriver.

Hvor lang tid er det nu man skal være folketingsmedlem for også at score kassen der!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-12-07 22:28

Citat
bentjuul jeg er ikke enig i det du skriver

nå !!

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 06-12-07 22:39

Citat
Det kan jo være samvittigheden bliver lidt mere fremherskende,i takt med han fylder mere og mere,i dagens medie(ere).Håber han ta`r det som en ordentlig begmand.

SIG DET TIL DR ingen andre______

Citat
Børnene i Afrika bliver jo iokke mætte af at spise min Mercedes......

SIEG HEIL____DER ER SGU MASSER AF VITAMINER I JERN.
PLEJER OGÅ KUN AT SENDE DIREKTE___SÅ
VED MAN SGU HVEM ikke FÅR

Citat
Det kaldes "forebyggelse"

ups NU PROFIL IGEN________

Citat
Helt enig, men lad os nu slå koldt vand i blodet og se tiden an et par dage, det er ikke første gang at dansk presse har sluppet en "and" ud.

SAMLER DE NU IND IGEN_ KUNNE MINDE OM EN
FORSKUDS-SKEMA....betal OG VÆR GLAD.

Citat
Tillykke Jørgen Poulsen med de 750.000 kr. - du havde garanteret ikke fået dem hvis du ikke var berettiget til dem og du har været en god ambassadør for Dansk Rødekors.

SIKKERT DET KONTRAKTEN LØB PÅ.

Øv - så er DER åndelig TÆSK igen

ÆDER HVERT POINT, / PENGE DER TILKOMMER MIG.
Gør det mig til et MINDRE godt / dårligt menneske.
Tvivler__ da ingen af jer =``? kender mig
MED ET PAR undtagelser.

Men smid den i TV_ hvis de kan FINDE den for SPORT og andet.

Som NU OMDAGE kun er fodbold/ håndbold.
I et / en DR kanal DER siger der er ALSIDIGHED___Øh for hvem

Har før / omkring reklamens SS indvadering af TV
set mange boksekampe/ dart/ YOU NAME IT
NU omdage _____

Men de modtager sikkert SKJULTE penge for den
Nye TV by / af interresse-grupper der KUN vil se rundbold

Og her KOM jeg HELT sikkert på AFVEJE IGEN

Men skal man BROKKE sig____= gør det ORDENTLIGT/ offentligt = måske

H a det

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 06-12-07 22:43

Inden jeg LØBER tør for REKLAME

Undskylder stadig // tastsefejl
Men hva___meningen er den samme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-12-07 23:14

Hvor kan man brække sig

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-07 00:06

Berettiget eller ikke berettiget, tager jeg ikke stilling til.
Men det er utroligt hvor mange af de indsamlede midler som går til fede lønninger, i stedet for at bruge de penge fornuftigt.
Så....................
Eyvind.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-07 05:06

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article366977.ece

Baj Baj Røde Kors. Ikke en nikkel til jer fremover

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 06:43

Citat
Hvor kan man brække sig

bræk/ knæk dig på klamme klumme......................................................................................
didken2 KAN DU godt LEGE LIDT MED
Der er KUN noget GALT___ indtil DET GÅR _______helt galt--

Nu profil_

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 06:43

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-07 08:01

Tak for svaret e.c.Jeg lukker her og bruger nedenstående,som en slags konklusion.

Citat
Men det er utroligt hvor mange af de indsamlede midler som går til fede lønninger, i stedet for at bruge de penge fornuftigt.

Vi fik i det minste belyst,mandens anløbne morale.Jeg ved også godt,han ikke er den eneste pengepuger i DK.Men som chef for en humanitær organisation,havde jeg nok forventet lidt mere troværdighed og selvrespekt,fra hans side.
Kan kun tilføje: "Røv og galoche".

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-07 15:14

Jeg skrev en mail til Røde Kors og modtog dette fra dem:
**********************************************************

fra "Ulrik Norup Jørgensen" <unj@drk.dk> skjul detaljer 14.04 (1 time siden)
til xxxxxxx@gxxxxxxx.xx
dato 07/12/2007 14.04
emne vedr. Røde Kors

"Ulrik Norup Jørgensen" <unj@drk.dk> til mig
vis detaljer 14.04 (1 time siden)

Kære mmmmmmmmmm

Tak for din mail.

Vi havde ikke regnet med, at vi skulle betale Jørgen Poulsen noget. Men Røde Kors blev rådet af vores advokater til at gå med til et forlig. Ellers ville kunne vi være endt med en løsning, som kunne have kostet Røde Kors endnu flere penge.

Vi har handlet ud fra hensynet til de folk, vi hjælper. Røde Kors kunne ikke forsvare, at det her forløb skulle koste os flere penge. Det er nogle ærgerlige penge at skulle af med, men vi vil forsøge at finde penge de steder i organisationen, hvor det går mindst ud over de mennesker, vi hjælper.

Når det så er sagt, så har du da ret i, at det er rigtig mange penge. Så sent som i går sendte vi 500.000 kr. af sted til Zimbabwe som hjælp til 60.000 hiv-smittede - også i det perspektiv er det rigtig mange penge.

Jeg ved godt, at det kan lyde af meget, at Røde Kors’ generalsekretær får 80.000 kr. om måneden. Men set i forhold til, hvor stort et ansvar, der følger med stillingen, så mener vi ikke, at lønnen er for høj. Det man skal tænke på er, at Dansk Røde Kors’ generalsekretær har ansvaret for flere end 1.000 ansatte (cirka 300-400 herhjemme og 6-800 i udlandet) – og samtidig er vedkommende også leder af en organisation med 20.000 frivillige her i landet

Vi håber selvfølgelig, at du i stedet vil støtte andre humanitære organisationer, indtil du måske igen får tillid til Røde Kors - det vigtigste for os er, at det ikke går ud over de folk, som vi hjælper.

Men tak for din henvendelse,

Ulrik Norup Jørgensen

Pressemedarbejder

Dansk Røde Kors

Tlf.: +45 3525 9234

Mob.: +45 2825 7976