/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Iconer på skrivebord i Vista
Fra : Marchwitz
Vist : 939 gange
500 point
Dato : 05-12-07 21:39

Nu har vi fået Vista, og efterhånden har vi også fået det til at køre rimeligt, men der er lige en enkelt ting vi ikke har kunnet løse.
Iconerne på skrivebordet er MEGA store. I hvert fald i forhold til det vi er vant til fra XP.
Det er ikke nogen løsning at ændre skærmopløsningen for den er som vi vil have den.

Nogen gode idéer til hvordan man justerer iconernes størrelse?

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 510 point
Dato : 05-12-07 21:53

Sådan ændres størrelsen på skrivebordsikoner

Højreklik på skrivebordet, peg på Vis, og klik derefter på Store ikoner, Mellemstore ikoner eller Klassiske ikoner (Klassiske ikoner er de mindste)

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 05-12-07 22:00

Når du har gjort, som jangchr skriver, så tag også lige et kig på denne side: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/disable-shortcut-icon-arrow-overlay-in-windows-vista/

Så kan du fjerne den irriterende store genvejspil, som er på ikonerne!
Direkte link til programmet: http://www.frameworkx.com/Frameworkx/solution.aspx?id=632

/Peter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-07 22:11

Ikonerne justeres ved at klikke en gang på et tomt sted på skrivebordet og derefter rulle med musehjulet medens Ctrl knappen på tastaturet holdes nede.

Godkendelse af svar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-12-07 22:14

Tak for det hurtige svar jangchr
Det var jo så nemt så det næsten var flovt vi ikke havde fundet ud af det selv, men sådan er det jo nogen gange, man stirrer sig blind på alt muligt andet.

Og tak til peterbech for den lille ekstra ting som vi også straks har implementeret.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 05-12-07 22:15

Det var fandeme et godt tip, BjarneD
Du fortjener pointene, selvom jeg godt vil dele dem med dig, fordi jeg er så super sød at fortælle hvordan man bliver af med de irriterende store genvejspile

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-07 22:18

Min Vista kan ikke huske Frameworx indstillingerne.
Behold jeres point for et lille tak er mere værd end kandupoint.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-12-07 22:37

Ja det var et super godt tid fra BjarneD. Tak skal du ha'
Desværre kan man jo kun give point'ene en gang.
Men vi har fået vores iconer ned i en fornuftig størrelse nu, og det var jo det vigtigeste

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-07 22:44

Citat
Men vi har fået vores iconer ned i en fornuftig størrelse nu, og det var jo det vigtigeste

Netop!