|
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 05-12-07 20:10 |
|
Det er da helt vildt svært at svare på - og mange gange skal en reklames budskab gentages rigtig mange gange, før "den fiser ind" hos målgruppen.
Om du over 20.000, 100.000 eller de 5-dobbelte på reklameudgifterne afhænger jo også af pris/kvalitet/leveringsdygtighed og tilgængelighed på produktet. Det er også vigtigt, om reklamen er placeret på en højre, eller en venstre side, hvor mange farver der er på reklamen, om den er først i avisen, midt i eller i den sidste trediedel.....
...jeg må hellere sige, at jeg bestemt ikke er ikke i reklamebranchen, så det er min rent subjektive vurdering.
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 05-12-07 20:22 |
| | |
| Kommentar Fra : arnely |
Dato : 05-12-07 20:36 |
|
Ja det er ret svært og finde ud af, også derfor jeg opretter spørgsmålet.
Jeg sidder og skriver en artikel til en avis. Jeg kan ikke fortælle helt hvad artiklen handler om, lige pt.
Men det er jo altid godt og ha noget om sameligne med, hvis man skal komme med gode argumenter.
F.eks ville jeg gerne vide hvad Fårups Sommerland bruger på Markedsføring. Eller Tivoli Friheden i Århus, eller Lalandia badeland - eller lignende steder og parker.
Her i mit tilfælde har man budgetteret med 300.000 besøgende pr. år.
Så jeg syntes det kunne være spændene og se, hvad man skal bruge i kroner på reklamer, for at opnå 300.000 besøgende
Så derfor mit spørgsmål.
| |
| Kommentar Fra : jomfruane |
Dato : 05-12-07 21:54 |
|
Jeg tror du skal have fat i et reklamebureau med megen erfaring til bare tilnærmelsesvis at skyde rigtigt.
Tommelfingerregler dur kun hvis der er ti fingre og her er der flere tusinde.
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 05-12-07 22:23 |
|
Den slags reklamebudgetter skal du nok ha' listet ud af de enkelte virksomheder - og det har jeg en formodning om, at du får ualmindeligt svært ved.
Så er der, som jomfruane skriver, muligheden for at kontakte et eller flere prof. reklamebureauer indenfor både trykte, æterbårne og internetreklamevirksomhed for at få en snak om "tommelfingerregler" ...
Udbyttet skal jo også ses i forhold til den forventede overskudsgrad - f.eks. er det procentuelle overskud pr. solgt opvaskemaskine i Punkt1 nok noget større, end det procentuelle overskuddet ved salget af 1 liter Arla mælk. Og selvom reklameudgiften kan være ens i de to nævnte tilfælde, så er det helt sikkert forskelligt hvad der aflæses på bundlinien efter en kampagne.
Med andre ord - "jeg ofrer 1 mio. for at tjene 5" siger marketingschef 1, og marketingschef 2 siger "jeg ofrer 1 mio. for at tjene 3" ... begge marketingschefer gør det rigtige, med succes, i hver sin branche....
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|